SBC Januari 2022 - Bit en frasig Croissant!

Startat av Godtfred, 08 Januari 2022 kl. 19:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Månadens frasiga bit är: 33125 / 67338 Croissant

Regler:

• Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas innan midnatt den 31/1
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Finns inte jättemånga färger, men det dök oväntat upp en grå variant i senaste modulhusets container...

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

embe

Den här däckgubben dök upp när jag rev Mini Cooper'n

Däckgubbe by em - be, on Flickr

Tornet

Broiler

...trying to impress some chicks?

(lite trist att jag mer eller mindre hade samma idé som embe för hur bitarna skulle användas men kunde inte växla spår när jag väl fått "broiler" på hjärnan)

Stigge72

Även jag har hittat en kroppsdel i månadens bit, om än en som ingen annan före mig.

Herr och fru Breadhead
Idag har fru Breadhead tagit på sig sin finaste röda klänning, och herr Breadhead har en beige kostym. De har tagit en promenad och låter sig imponeras av alla underliga växter.

Godtfred

Hela helgen kvar att kavla ihop ett bygge!

Skafte

En domare i en brittisk domstol uttalar orden "not guilty" och drämmer klubban i bordet.

andreaseldh

Citat från: Skafte skrivet 30 Januari 2022 kl. 18:31
En domare i en brittisk domstol uttalar orden "not guilty" och drämmer klubban i bordet.

Är manschetterna byggda av balettkjolar?

iConloc

Så, här kommer mitt bidrag.
En skön liten läshörna.

Skafte

Citat från: andreaseldh skrivet 30 Januari 2022 kl. 21:08
Citat från: Skafte skrivet 30 Januari 2022 kl. 18:31

Är manschetterna byggda av balettkjolar?

Jag testade det för att få dem lite flaxigare, men det funkade dåligt. Det är 99251, Shakespeares krage.