Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Bijouteria Bling

Startat av Nybohov Creation Ltd., 30 november 2021 kl. 18:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

I en av stadens äldre byggnader har en smyckesbutik flyttat in. Bredvid det beiga huset står stadens smalaste byggnad.

[MOC] Bijou Bling by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Fartfyllt (!) bad:

Två grönhövdade skäggdoppingar har hamnat lite snett:

Valvtekniken
Framsida (den nedre 2 x 8 är bara för att hålla ihop bygget):

Baksida:

I delar:

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Selander

Jättefin fasad, verkligen...men det grå huset var väl ändå i smalaste laget....Törs man kalla det trapp-huset?  :o

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Selander skrivet 30 november 2021 kl. 18:38
Jättefin fasad, verkligen...men det grå huset var väl ändå i smalaste laget....Törs man kalla det trapp-huset?  :o

Tackar! Jag blev nöjd med fasaden. Det blev inte så mycket plats kvar bredvid, så det fick bli ett smalt hus. Jag tror att det kommer att se mindre onaturligt ut när huset får en granne.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ColA

Snyggt!
ps. Hatar inte du tan?  :P

Kul att du delar med dig av lite tekniska lösningar också :)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: ColA skrivet 30 november 2021 kl. 19:53
Snyggt!
ps. Hatar inte du tan?  :P

Kul att du delar med dig av lite tekniska lösningar också :)

Tackar! Jo, tan är nog den färg jag tycker mest illa om, men den tar ju aldrig slut. Nu är det nära.

Bokeslundsparken

Jo det där var onekligen en väldigt vacker fasad! Enkelt men effektfullt mönster på "plattläggningen" på baksidan också.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 30 november 2021 kl. 21:40
Jo det där var onekligen en väldigt vacker fasad! Enkelt men effektfullt mönster på "plattläggningen" på baksidan också.

Tackar!

BeardedNerd

Hmmm... alltså, det är snyggt byggt men det är något med färgerna som skär sig i mina ögon. Kanske hade det varit bättre med en tredje färg för att bryta av. Roliga detaljer och sidohuset är snyggt om än opraktiskt.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: BeardedNerd skrivet 02 december 2021 kl. 14:26
Hmmm... alltså, det är snyggt byggt men det är något med färgerna som skär sig i mina ögon. Kanske hade det varit bättre med en tredje färg för att bryta av. Roliga detaljer och sidohuset är snyggt om än opraktiskt.

Jag testade med dark tan istället för medium nougat, med det blev lite för utsmetat för mina ögon.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.