Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

AFOLvsAFOL 2021 Bidragen

Startat av krakfot, 12 oktober 2021 kl. 12:47

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

Nu börjar det bli dax för omröstning i AFOLvsAFOL 2021 och därför ska jag här presentera bidragen. I år är det sex bidrag med i tävlingen de kommer mötas två och två och alla bidrag har "två liv" dvs da har råd att förlora en match innan de åker ur tävlingen. När det återstår fyra bidrag blir det semifinal och sen finaler. Låter det komplicerat? det ända du behöver göra är att luta dig tillbaka och rösta på din favorit när tillfälle ges. Varje tävling är två dygn och finalerna är kommer pågå i tre dygn så var beredda att rösta. Om två bidrag åker ut samtidigt och ett behöver vara kvar i tävlingen klarar sig det bidrag som totalt sett fått flest röster så se till att rösta!

Första tävlingsomgång börjar på Fredag 15/10

Om det är något bidrag som jag på något sätt missat så maila snarast till krakfot@hotmail.com så fixar vi till det. Skriv inget här så ni inte avslöjar er...

Om ni vill ha en text till ert bidrag eller tycker min text är fel så maila snarast till krakfot@hotmail.com så fixar vi till det. Skriv inget här så ni inte avslöjar er...

jag låser denna tråd så att ingen av misstag avslöjar sig.

krakfot

#1
Bidrag 1: Här dansar herr Gurka och Krakel Spektakel hänger i gardinen.

krakfot

Bidrag 2: om en kille vars musikaliska karriär började i kyrkan, men som senare gick över till en lite "hårdare" stil (till publikens förtret) vilket kanske inte riktigt passade in i kyrkan.

krakfot

Bidrag 3:

krakfot

Bidrag 4: När intresset för månfärder avtagit så drog Neil och Buzz i gång musikakten The Apollos. De spelade jazz-standards fyrhändigt och berättade anekdoter från sina rymdäventyr. Här gör de sin berömda flygande entré vid ett uppträdande i Las Vegas 1977.

krakfot

#5
Bidrag 5: Efter att ha kämpat en dryg månad tvingas jag till slut ge upp. Jag får inte automatiken att fungera. Men musik ska det bli, om än lite mer handgripligt!

Obs det finns även en video till detta bidrag där man får se hur den fungerar.

krakfot

#6
Bidrag 6: The Origin of Rock Music

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.