Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO-tips på europeiska Amazon

Startat av Ras 74, 13 januari 2011 kl. 09:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Jag testade att gå till Checkout med Husbilen för att se fraktpriset. Där kunde jag se totalsumman som skulle dragits från mitt kort om jag hade slutfört ordern och totalsumman var priset som Bilen var listad för (8,86 GBP) + fraktbeloppet. Så VAT måste vara inräknat  :)

pacc

Enligt Amazon.fr lägger de på 25% enligt svensk moms, villket iofs bara är en marginell skillnad då de först drar av UK momsen. 

Amazon.fr hade ju den gula lastbilen för 22€ hela hösten men tyvärr är många av priserna rätt kassa i övrigt med bara någon dags rea då de sälde ut t.ex polisstationen.

Raket lådbilen 3366 släpps första mars på .co.uk och har iaf ett hyfsat startpris (3367, 3368 och 3365 är space också)

Sirre

Och nu har de höjt priset igen...

Fredrik

Jag tar nog och skriver upp mig på en Camper ifall det blir någon beställning, var mitt första sett jag köpte efter min dark-age så det har redan hunnit bli aningen nostalgiskt

Skrytsson

Citat från: Sirre skrivet 24 januari 2011 kl. 20:38
Och nu har de höjt priset igen...

Helt sjukt vad det växlar fram-och-tillbaka.

Citat från: Fredrik skrivet 24 januari 2011 kl. 20:53
Jag tar nog och skriver upp mig på en Camper ifall det blir någon beställning

Jag tar med en åt dig om jag gör någon beställning. Går det ner till 8,86 igen kanske det blir någon.

Skrytsson

3862: Harry Potter Hogwarts ~192 kr (S@H tar 400 kr)
5891: Apple Tree House ~ 325 kr (S@H: 500; Hikmet: 390 kr, men slut)
3833 Krusty Krab Adventures ~214 kr (S@H: 350)

Sirre

Tja, för 116kr stycket är jag sugen på en Camper (eller kanske två), och även Apple Tree House har ett schysst pris.

Frågan är bara hur jag ska få grejerna sen. Känns lite ovärt att få det skickat (då lär ju styckpriset höjas till ovärt mycket) men det kan nog hända att jag kommer upp till Stockholm i något ärende nån dag, kanske jag kan plocka upp det iförbifarten? :)

Skrytsson

Citat från: Sirre skrivet 24 januari 2011 kl. 22:03
men det kan nog hända att jag kommer upp till Stockholm i något ärende nån dag, kanske jag kan plocka upp det iförbifarten? :)

Absolut, det skulle vi kunna lösa.

NielsG

Kom ihåg at amazon har fri leverans om ordren er over 25£ - så længe alle produkter leveres af amazon:

How do I get FREE Super Saver Delivery?

   1. Place over £25 of eligible items in your Shopping Basket.*
   2. Proceed to checkout.
   3. Make sure your items are being delivered to a single delivery address in the eligible European destination.
   4. Select Super Saver Delivery as your delivery method. See your delivery times here.
   5. Select "Group my items into as few deliveries as possible" as your delivery preference.
   6. Place your order.**

Lyder ellers godt med ex en camper, apple tree house og city corner for 81£ (860 SEK), hvor tilsvarende på hikmet er 1014 SEK...

Om I er interesserede, så læg lidt flere produkter i korgen, så i kommer over 25£

Skrytsson

Citat från: NielsG skrivet 24 januari 2011 kl. 22:34
Kom ihåg at amazon har fri leverans om ordren er over 25£ - så længe alle produkter leveres af amazon:

Jag trodde bara det gällde inom Storbritannien. Jag testade att lägga till
LEGO Spongebob 3833 Krusty Krab, Smart car och Husbilen och CHeckout säger en slutsumma på 35,71 GBP. Då jag räknar ihop produkterna manuellt blir 34,27 GBP. (Skillnaden kanske är brittiska minus svenska momsen?)
Hursomhelst blir det ju fraktfritt då. Låter för bra för att vara sant.

Då kan ju alla lägga sina egna orders :) Men om Fredrik bara vill ha en Husbil så kan du säga till så köper jag med en åt dig.
Jag väntar till imorgonbitti tror jag, för att se om husbils-priset kan sjunka lite igen  :P

Skrytsson

Citat från: NielsG skrivet 24 januari 2011 kl. 22:34
Kom ihåg at amazon har fri leverans om ordren er over 25£ -

Tyska Amazon verkar inte alls ha samma "erbjudande"..?

NielsG

Jeg har også kun set det på den engelske site...

Skrytsson

Borde kanske döpa om denna tråd till "Legotips på brittiska Amazon". Fann nu detta: http://www.amazon.co.uk/LEGO%C2%AE-Star-Wars-Visual-Dictionary/dp/1405347473/ref=sr_1_41?ie=UTF8&qid=1295941509&sr=8-41
Star Wars Visual Dictionary för 113 kr.   8) De flesta har säkert denna, men jag har inte köpt den än och tillfälle bättre än detta är väl svårt att hitta.

Barbaroux

Jag blev intresserad av tråden och gick och tittade lite på Amazon. Tyvärr blev det ganska dyrt  ;). Jag har lagt en order och valde FREE Super Saver Delivery. Frakten blev gratis och kommer levereras i tre olika paket då det var ett par dagars extra väntetid på ett par produkter. Angående momsen så verkar det som om de drar bort 20% i engelsk moms och lägger till 25% i svensk moms.

Om ni är intresserade så köpte jag:
2 st PoP 7570 The Ostrich race för £7,29 st
1 st Pop 7569 Desert Attack för £7,29
1 st Pop 7573 Battle of Alamut för £52,08
1 st 5891 Apple tree House för £31,35
1 st 7936 Level crossing för £12,48

Alla priser ovan är inklusive svensk moms och frakten ingår ju som sagt.

Skrytsson

Nice. Även fast det blev dyrt för dig måste jag säga att du genomgående fick bra priser. AMazon är farligt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.