Författare Ämne: [MOC] Gruvlastare  (läst 304 gånger)

Utloggad mortil

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 1 920
[MOC] Gruvlastare
« skrivet: 11 oktober 2021 kl. 23:45 »
Började byggas i början på förra året tillsammans med David Gustafsson men vi kom väl ungefär igenom framvagnen  sen va han tvungen åka iväg på "hemligheter".

Under sommaren så har jag småbyggt lite då och då.   börjar känna mig mer och mer nöjd men ska väl finlira lite som med alla byggen.

Inspirerats av Epiroc lastarna
Den har en lufttank och en pneumatisk on/off switch som slår på/av allt efter hur trycket är.
Ventilpaketen styrs av två servo motorer och allt är fjärrstyrt. Just nu med Power Function IR :)

Och som fler och fler gruvfordon så har den eldrift med batteripack som går fort att byta.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Utloggad mechamike

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Mikael Johansson
  • Antal inlägg: 8 446
SV: [MOC] Gruvlastare
« Svar #1 skrivet: 12 oktober 2021 kl. 08:43 »
Just den här typen av gruvlastare har jag alltid tyckt varit lite extra coola och jag är alltid imponerad av er som kan bygga med Technic..

Håller med om att för att få den där sista touchen så behövs lite finlir.. kanske täcka en del av hålen med tiles? Försöka få in lite greebling?

Utloggad mortil

• Betalande medlem 2022
  • *
« Svar #2 skrivet: 12 oktober 2021 kl. 21:55 »
Just den här typen av gruvlastare har jag alltid tyckt varit lite extra coola och jag är alltid imponerad av er som kan bygga med Technic..

Håller med om att för att få den där sista touchen så behövs lite finlir.. kanske täcka en del av hålen med tiles? Försöka få in lite greebling?

Ja de kommer bli lite sånt.  iaf på vissa delar.  :)

Ska ta bort och ändra en del saker så det ser lite mer "maskin" ut eller va man ska säga.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Utloggad pehter aka ibbe

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Antal inlägg: 1 216
    • Flickr
« Svar #3 skrivet: 12 oktober 2021 kl. 22:31 »
Pneumatik är alltid rätt  ;D

Igenkänningsfaktorn finns där.
En sån där maskin tycker jag ska se lite "sliten" ut, vilket kan vara lite svårt med Lego. 
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Utloggad mortil

• Betalande medlem 2022
  • *
« Svar #4 skrivet: 12 oktober 2021 kl. 22:43 »
Pneumatik är alltid rätt  ;D

Igenkänningsfaktorn finns där.
En sån där maskin tycker jag ska se lite "sliten" ut, vilket kan vara lite svårt med Lego.

Ja dom lever ju ofta ett rätt jävla hårt liv :P 

Lego är avkoppling.

Technic är livet.