Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Konstgalleriet

Startat av Nybohov Creation Ltd., 06 oktober 2021 kl. 13:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Till slut kom jag i mål med detta bygge. Redan 1 juli frågade jag om hjälp i Snyggaste lösningen på hörnet? men sedan blev det varmt och jävligt och inspirationen rann av mig.

Övervåningen är nog den enklaste och minst utsmyckade jag har gjort. Hörnet och skylten är det som får framträda istället.

[MOC] Art gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

På taket vilar en rånarliga ut med schack och grillning.

[MOC] Art gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Öppningen på partiet kanske är i svåraste laget?

[MOC] Art gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

En av rånarligans dambekanta softar och puffar på ett stopp Herr Kantarell.

[MOC] Art gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Galleristen står, som vanligt, i väntans tider.

[MOC] Art gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Konsten är "lätt inspirerad" av diverse tidigare konstnärer.

[MOC] Art gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Morgonrusning.

[MOC] Art gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Trappan upp till lägenheten.

[MOC] Art gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Alla sopor luktar inte hallonpaj.

[MOC] Art gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Rånarligans ledare på väg att investera i nya tillgångar.

[MOC] Art gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Det gäller att ta vara på andras smulor.

[MOC] Art gallery by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

AndersI

Du har en förmåga att hitta rätt huvud till storyn (eller rätt story till huvudet?). Snyggt, roligt!

dalle

En fräck fråga: Vad ska tjejen på taket göra med korven när hon puffat på sitt afrodisiakum?  :o

I övrigt ett roligt bygge och ett juste konstgalleri!  :)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: AndersI skrivet 06 oktober 2021 kl. 15:01
Du har en förmåga att hitta rätt huvud till storyn (eller rätt story till huvudet?). Snyggt, roligt!

Tackar! Mina lego-huvuden är mer begränsande än min fantasi.

Citat från: dalle skrivet 06 oktober 2021 kl. 15:19
En fräck fråga: Vad ska tjejen på taket göra med korven när hon puffat på sitt afrodisiakum?  :o

I övrigt ett roligt bygge och ett juste konstgalleri!  :)

Alltså, hon ska ju äta korven, som kocken har grillat.

Jag kan mycket lite om konst, så skoj att du gillar det.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

danielbrrssn

Väldigt snyggt! Du måste ha en hel stad med alla grymma hus du byggt,.

andreaseldh

Håller med om samtliga superlativ som yttrats hittills, men vill även gärna se en närbild på konstverket utanför vid hörnet!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: danielbrrssn skrivet 06 oktober 2021 kl. 20:08
Väldigt snyggt! Du måste ha en hel stad med alla grymma hus du byggt,.

Tackar! Jo, det har blivit ett gäng byggnader nu. Jag har inte möjlighet att ställa upp alla samtidigt innan barnen har flyttat hemifrån (eller så får jag flytta till ett hus i, typ, Gnesta).

Citat från: andreaseldh skrivet 06 oktober 2021 kl. 20:11
Håller med om samtliga superlativ som yttrats hittills, men vill även gärna se en närbild på konstverket utanför vid hörnet!

Tack tackar och bockar! Bifogar någon sorts närbild på "Förändringens förgänglighet/Tidsandans turbulens" eller vad nu den högtravande konstnären valde att kalla mästerverket.

(Om jag ska vara ärlig ville jag mest få användning av några "omöjliga" bitar.)

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

mechamike

Otrolig fint, Det kubistiska huset med sin sparsmakade fasad som på sitt tak ovanför kulturen härbärgerar dessa samhällets missförstådda.
Man undrar ju vilka omständigheter de växt upp under, vad är det för trauman de bär med sig.

Otroligt fint att se hur du gestaltat njutningen av en varsamt grillad pölsa med ett stop Kantarell
Fint även hur du klossat den knäböjanden kapitlisen som roffar åt sig av den socioekonomisk utsattes sparsamma medel avsedda för konstupplevelser. Snygg användning av den rundade biten


Fina konstverk snudd på plagiat inne i utställningshallen. (Synd att geten är så ebarmligt dyr även om en Huskie inte går av för hackor den heller).

Vi får hoppas att konstverket ute på gatan inte går samma öde till mötes som Zlatansstatyn.
Jag har funderat lite på var konstnären vill med det verket, jag ser ju ägget inne i ett öppet äggskal på toppen, ett ägg i ett ägg, livets kretslopp och den lila trappan som slingar sig upp. Lila är ju färgen som symboliserar anden i prideflaggan? Kan det vara så att det är ett verk som handlar om andens återfödelse ur stadens betong?

Nåväl , du är onekligen en mästare på att få liv i dina byggen. Bra klossat!
?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: mechamike skrivet 12 oktober 2021 kl. 09:19
Otrolig fint, Det kubistiska huset med sin sparsmakade fasad som på sitt tak ovanför kulturen härbärgerar dessa samhällets missförstådda.
Man undrar ju vilka omständigheter de växt upp under, vad är det för trauman de bär med sig.

Otroligt fint att se hur du gestaltat njutningen av en varsamt grillad pölsa med ett stop Kantarell
Fint även hur du klossat den knäböjanden kapitlisen som roffar åt sig av den socioekonomisk utsattes sparsamma medel avsedda för konstupplevelser. Snygg användning av den rundade biten


Fina konstverk snudd på plagiat inne i utställningshallen. (Synd att geten är så ebarmligt dyr även om en Huskie inte går av för hackor den heller).

Vi får hoppas att konstverket ute på gatan inte går samma öde till mötes som Zlatansstatyn.
Jag har funderat lite på var konstnären vill med det verket, jag ser ju ägget inne i ett öppet äggskal på toppen, ett ägg i ett ägg, livets kretslopp och den lila trappan som slingar sig upp. Lila är ju färgen som symboliserar anden i prideflaggan? Kan det vara så att det är ett verk som handlar om andens återfödelse ur stadens betong?

Nåväl , du är onekligen en mästare på att få liv i dina byggen. Bra klossat!

Tack för fina ord!

Jag tror att en stämningsansökan ligger nära till hands, för nog har konstnären lånat väl mycket.

På något sätt tycker jag att mina byggen förtjänar att ha figurer som ger liv och rörelse, och jag inte skulle känna mig färdig innan dess.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.