SBC oktober 2021 - sätt ihop något med en avskiljare

Startat av Tornet, 05 Oktober 2021 kl. 23:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Tornet

Swebrick Brick Challenge LVII (57)

Månadens bit är Human Tool Brick and Axle Separator 96874. Eller elementavskiljare som den svenska benämningen enligt källa är.

Detta oumbärliga element har bara funnits sedan 2012, finns i blott 3st färger men förekommer i åtminstone 813 set.

Regler:
- Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
- Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
- Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
- Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
- Bilderna ska postas innan midnatt den 31/10
- Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
- Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Låt oss visa att det är mer givande att förena än att söndra!

Lycka till!

Hannamalia

Åh va kul! Denna har jag också funderat på att välja. ;D

AndersI

Äntligen har jag byggt någonting, efter ett års torka! Inspirerat av Tower Bridge...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

embe

Stigge72

En kaffesnäcka (Crustadius kaffelurum)

Förminskat bilden då forumet inte klarade av att skapa en miniatyr /Admin

iConloc

Det här blir mitt första inlägg här. Har varit sugen förr men aldrig kommit till skott :)
En hederlig gammal takfläkt med lampor.

AndersI

Snyggt - tyckte först det var en sorts månlandare, men sen kopplade hjärnan!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Hannamalia

Trollsländor - en i varje färg.

MarLar

Hemma hos oss kallar vi avskiljarna för anknäbbar. Tänkte först bygga på det temat men hann inte riktigt. Förövrigt blir det ju en del avskiljare med alla set som sonen bygger.

swestar

Stornäbbad BAS (Brick and Axle Separator) anka.

"Att slåss mot drakar stora som hus var en sak. Att slåss mot jätteankor... det var en helt annan sak." -tänkte Sven, när han sprang för livet för att inte slukas av den stornäbbade BAS ankan.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tornet

En liten påminnelse om att det bara är några timmar kvar av denna månad och således även av tävlingsomgången!

Krennic

Denna utmaning var rolig för den pushade mig att skifta hobby från att sortera lego till att bygga lego.

danielbrrssn

Stopp!

Hur många gånger har jag inte sagt åt dig att du ska använda en avskiljare?

MarLar

Citat från: swestar skrivet 29 Oktober 2021 kl. 18:01
Stornäbbad BAS (Brick and Axle Separator) anka.

"Att slåss mot drakar stora som hus var en sak. Att slåss mot jätteankor... det var en helt annan sak." -tänkte Sven, när han sprang för livet för att inte slukas av den stornäbbade BAS ankan.

Kul. Vet inte om du såg det ovan men vi kallar avskiljare för anknäbbar här hemma =)