Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Ernst the elephant

Startat av Memmla, 26 augusti 2021 kl. 20:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Memmla

Ett litet bygge som kom sig ur min frustration av att bygga hustak till en annan MOC som aldrig blev riktigt rätt.

Skrev en liten historia till, tyvärr endast på engelska, när jag fick reda på att elefanten hette Ernst och jag ville få med det. Dikta är inte min starka sida, så bättre än så här blev det inte:


Ernst the elephant was out for a walk,
noone was around, at least noone who would talk.

His cart was heavy and quite full,
as a few of his enemies were now missing a skull.

Ernst liked to keep his house neat and clean,
and his private activities not to be seen.

But in the forest while working in peace,
stood Boris the dog, who also happened to be in the police.

Boris stopped and was shocked at the scene,
"WOW I've never seen that cart in the color green!"


Tornet

Underbar story, älskar twisten på slutet!

Och vem charmas inte av byggen där Fabulands medborgare släpper ut sina verkliga jag?

Memmla

Haha tack, ja de är allt lite skumma de där.  ;)

CopMike

 ;D! Fabuland är så bra för det kan användas precis som du gjort - en trevlig story (tänker man) men sen så blir det blodigt .....! Mycket fint byggt och extra plus för textdelen!! Och att jag fick vara med i din MOC ;)!

AndersI

Makabert men riktigt kul! Det enda jag stör mig på är namnet - jag vill hela tiden läsa Ernest, inte Ernst (det funkar minst lika bra i rytmen).

På tal om rytmen skulle jag nog också vilja ändra "who also happened to be in the police" till "who was the local police"

(Förlåt, nu ska jag inte klaga mera på ett härligt bygge med bra text!)

Memmla

Citat från: AndersI skrivet 27 augusti 2021 kl. 11:44
Makabert men riktigt kul! Det enda jag stör mig på är namnet - jag vill hela tiden läsa Ernest, inte Ernst (det funkar minst lika bra i rytmen).

På tal om rytmen skulle jag nog också vilja ändra "who also happened to be in the police" till "who was the local police"

(Förlåt, nu ska jag inte klaga mera på ett härligt bygge med bra text!)

Tack!
Nej men jag uppskattar verkligen feedback på texten med, för den var lite knepig att få till och flödade inte helt som jag ville  :)

Memmla

Citat från: CopMike skrivet 27 augusti 2021 kl. 11:31
;D! Fabuland är så bra för det kan användas precis som du gjort - en trevlig story (tänker man) men sen så blir det blodigt .....! Mycket fint byggt och extra plus för textdelen!! Och att jag fick vara med i din MOC ;)!

Ja, Fabuland passar så otroligt bra till lite mer twistade byggen  ;D

Gideon


Bokeslundsparken

Helt enkelt underbar!

Stigge72

Kul story, om än makaber, och fint bygge.

Jag är inte säker på att jag sett den skottkärran i grönt heller, men är den verkligen Green?  ;) Den ser ljus ut... Light green? Lime?  ???

Memmla

Citat från: Stigge72 skrivet 02 september 2021 kl. 08:40
Kul story, om än makaber, och fint bygge.

Jag är inte säker på att jag sett den skottkärran i grönt heller, men är den verkligen Green?  ;) Den ser ljus ut... Light green? Lime?  ???

Haha, jag visste att någon skulle säga något om färgen!  ;D den är väl lime, men det vet inte Boris  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.