Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifigs - hur många har du egentligen?

Startat av Emma, 19 augusti 2021 kl. 22:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

jag vet inte men just nusorteras det här hemma, alla minifigs + vapen/hattar ni vet allt som hör till minifigsen, inte djur, så är jag uppe i snart 45 L. Kan dock inte vara med exakt än så ^^ har 1 och ½ 31 L låda fyld men då skall man ju räkna bort alla tillbehör, det är ett senare projekt ^^

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

andreaseldh

Jag samlar på mycket, dock inte minifigurer så jag gissar att antalet bara är tresiffrigt.

CopMike

Ibland för få, ofta för många ;D!

Allvarligt - ingen aning. Men jag blev lite sugen av din trådstart Emma att faktiskt börja sortera och försöka få lite koll :)!

embe

9 minifigs,

Jag blev AFOL när sista sonen slutade bygga, bestämde då att jag skulle köpa eget Lego, barnens Lego ligger på vinden tills de hämtar det någon gång i framtiden. Så på vinden är det säkert ett tresiffrigt antal minifigs. Själv har jag mest köpt set utan minifigs samt köpt löslego. Dock villhöver jag "awesome" setet, gillar de monokroma minifigs'n.

mrlind

Definitionsmässigt har jag alldeles för få. ;D
Have a great build day!
Instagram Flickr

sjerdna

83% av alla CMF, dvs. 490 av 589.
434 gubbar i de kompletta set jag har enligt BrickSet.
Och uppskattningsvis minst lika många osorterade eller delar till.

#Andreas

malmen

1383 inventerade enligt Brickset och gissningsvis 3-400st "okategoriserade".

Clarmo

Hmmm, ett par hundra uppställda, flera hundra nedmonterade/slaktade. Kanske har runt 1000 st allt som allt, svårt att uppskatta

janhansson

Uppskattningsvis ett par tusen plus/minus 500 eller så :)

DLS_bricks

1470 st enl rebrickable, men har en del till från lots mm så runt en 2000 figurer är nog mer rimligt  :o

Anders67

Enligt Brickset över 3000 - säker många fler, speciellt nijago säsong 2 som kom i besvikelselåda i mängder.

Emma S

Några hundra... blev inspirerad att räkna när jag såg den här tråden men har inte fått det gjort än.
Jag klämde CMF-påsar åt äldsta barnet under flera år när hen var för liten för att göra det själv och ur det återföddes mitt Legointresse som vuxen. Har fortfarande kvar dem, men samlar nu framförallt på minifigurer från några favoritteman och de som har delar som är användbara för mig.

Peter S

Hade du frågat hur många minifigdelar jag har, hade jag kanske kunnat svara... ;)

Tarkur

484 st enligt brickset men de flesta är ju från min barndom så jag har väl inte alla i prima skick och en o annan kan ha försvunnit. Senaste tillskotten var space police 1 cmfn och hund kostym pojken också från cmf.
"There's a funny thing about looking for answers, Nokama..." "Sometimes your far better off not finding them" - Vakama

MrUzagi

361 enligt Brickset, men då räknas tydligen även nanofigs (t.ex. ), enstaka bitar (t.ex. , ) och brick built (t.ex. , .) Åtminstone den senare kategorin har jag nog inte kvar alla i byggt skick.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.