Forum > Allmänt LEGO

Minifigs - hur många har du egentligen?

(1/6) > >>

Emma:
Jag sorterar ständigt. Nu senast blev det en uppstyrning av minifigurerna. Jag inser att jag har väldigt många
Det är jag förstås inte ensam om. Men det är väldigt svårt att uppskatta hur många jag kan tänkas ha på ett ungefär. Bara att lokalisera dem är problematiskt. Utspridda som de är. Både i legorummet, i huset och i olika byggen.

Jag uppskattar mina till ca 1000 st. Hur många har ni?

Skafte:
1528, plus minus ett par hundra. Kanske.

mortil:
Ja var är den nånstans.. nånstans måste jag ha lagt den..  det var väl typ en.  Dom andra har jag gett till systerdottern :P

Odidoma:
Majoriteten av mina är isärplockade så det blir ännu svårare att uppskatta men får jag tid över ska jag göra ett försök.

Magnus den store:
Alldeles för många. Jag har haft en översyn av minifigurerna under pandemin och påbörjat en omstrukturering. På en höft:
* Cirka 1 512 som är monterade och uppställda i sina förvaringslådor. Den här siffran har jag ganska bra koll på eftersom jag har ett kalkylark för dessa. ::) Den är inte helt uppdaterad, men säg 1 512 ± 25.
* 400 - 500 partade i sortimentlådorna baserat på minsta gemensamma nämnaren (torsos). Ben, huvuden, vapen, hjälmar, hår och så vidare har jag ett överskottslager av.
* 900 - 1 000 i zip-påsar och oöppnade set. Inventerade dessa i somras, men kommer inte ihåg vad siffran landade på förutom att det var ett niohundratal. Det har tillkommit några sen dess.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion