Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Dumbledores kontor

Startat av stej123, 14 augusti 2021 kl. 18:58

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Äntligen klar med ett lite projekt som varit nästan klart väldigt länge. Insåg i slutet av bygget att jag skulle gjort vissa saker i en annan ordning då jag fick använda peang och skruvmejsel för att pilla dit de sista bitarna...













Dumbledore's office by Stefan Johansson, on Flickr

ColA


Boathill

Fantastiskt! Behövdes det även svordomar tillsammans med peangen och skruvmejseln? :)

Tornet

Finns en hel del både detaljer och tekniker att upptäcka här.
Och tillsammans utgör de en helt underbar helhet. Snyggt jobbat!

the_brickaholic

Instagramkonto = @the_brickaholic

byStfn


danielbrrssn


Björnbrorsan

Riktigt, riktigt snyggt – otroligt vad många häftiga detaljer du fått in. Utan tvekan det häftigaste bygget jag sett på länge. :)
Gå gärna in och kolla/följ mig på min Instagram och Flickr för att se fler av mina byggen.
Instagram: https://www.instagram.com/bjornbrorsan/
Flickr: https://www.flickr.com/photos/150892123@N06/

o0ger

Helskotta vad fint! Älskar hur du har byggt ihop tornen med olika diameter för att få till en bra bild!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Inte hade jag fattat hur det såg ut egentligen, eller var kontoret befann sig, bara genom att titta på filmerna. Det här är pedagogiskt också!

Emma

Jag har haft förmånen att fått se det irl. Och det är riktigt coolt!

Stor eloge till fotona också, jag vet ju att du inte är så pepp på just det...

Emma

Berätta för en som inte är så insatt i HP. När kommer Hagrid med en höna som tappar fjädrar in på Dumbledores kontor?

ColA

Citat från: Emma skrivet 16 augusti 2021 kl. 19:33
Berätta för en som inte är så insatt i HP. När kommer Hagrid med en höna som tappar fjädrar in på Dumbledores kontor?

Det kanske aldrig hänt  :P

stej123

Citat från: ColA skrivet 16 augusti 2021 kl. 19:53
Citat från: Emma skrivet 16 augusti 2021 kl. 19:33
Berätta för en som inte är så insatt i HP. När kommer Hagrid med en höna som tappar fjädrar in på Dumbledores kontor?

Det kanske aldrig hänt  :P
Citat från: Emma skrivet 16 augusti 2021 kl. 19:33
Berätta för en som inte är så insatt i HP. När kommer Hagrid med en höna som tappar fjädrar in på Dumbledores kontor?

Det är från Hemligheternas kammare när Hagrid tror att Dumbledore tror att Harry är Slytherins arvtagare.

"Before Dumbledore could speak another word, however, the door of the office flew open with an almighty bang and Hagrid burst in, a wild look in his eyes, his balaclava perched on top of his shaggy black head and the dead rooster still swinging from his hand.

"It wasn' Harry, Professor Dumbledore!" said Hagrid urgently. "I was talkin' ter him seconds before that kid was found, he never had time, sir —"

Dumbledore tried to say something, but Hagrid went ranting on, waving the rooster around in his agitation, sending feathers everywhere.

"it can't've bin him, I'll swear it in front o' the Ministry o' Magic if I have to."

"Hagrid, I —"

"— yeh've got the wrong boy, sir, I know Harry never —"

"Hagrid!" said Dumbledore loudly. "I do not think that Harry attacked those people."

"Oh," said Hagrid, the rooster falling limply at his side.

"Right. I'll wait outside then, Headmaster." And he stomped out looking embarrassed."

Bokeslundsparken

Fantastiskt snyggt! Många fina detaljer och tekniker, mycket att titta på. Gillar verkligen hur väggarna ser ut, både in och framförallt utsida.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.