Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC Månadens bit (h)juli 2021

Startat av Hannamalia, 08 juli 2021 kl. 20:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Hannamalia

Jag läste en fb-tråd om vilken bit legobyggare hade onödigt många av hemma och flera svarade "hjul och däck". Någon undrade vad man kunde bygga mer av dem än det uppenbara: olika typer av fordon. Ranghaal har i alla fall en idé: https://www.instagram.com/p/CQbj8yRJUUH/?utm_medium=copy_link

Månadens bit är alltså däck. Det går bra att använda olika storlekar och från olika epoker, dvs både nya och gamla. Däcken får tas av och användas utan fälg (men man får inte använda bara fälgen om inte däcken finns med någon annanstans i bygget).

Regler:
- Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
- Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
- Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
- Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
- Bilderna ska postas innan midnatt den 31/7.
- Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
- Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Lycka till!

Tornet

Usch, nu blir det ju jättesvårt. Inte nog med att man ska klura ut vad som ska byggas utan även med vilket/vilka däck.
Dubbelutmaning!  :)

Stigge72

Kommer osökt att tänka på en parts draft för länge sedan, möjligen min första, då vi hade varsin creator-bil med oss. En av oss, en som tyvärr inte är så aktiv för tillfället, tog högen med däck med en bestämd plan, men jag har iallafall inte sett något resultat av det... Fäljarna hamnade i någon annans ägo, och skulle bli motorer på rymdskepp, om jag inte minns helt galet.

Frågan nu är vad jag ska bygga och med vilka däck...

byStfn

Jag kanske har hittat en lucka i tillvaron nu så jag kan testa den här utmaningen! Missat ett antal nu!

Hannamalia

Ja, hoppas att det var okej att jag valde bit lite mer generellt och inte ett specifikt däck? Jag tänkte att en del kanske har flest av den äldre varianten, medan andra har flest av de nya. Å andra sidan är ju dessa bitar mer begränsade när det gäller färgerna.

Emma

Citat från: Hannamalia skrivet 12 juli 2021 kl. 19:05
Ja, hoppas att det var okej att jag valde bit lite mer generellt och inte ett specifikt däck? Jag tänkte att en del kanske har flest av den äldre varianten, medan andra har flest av de nya. Å andra sidan är ju dessa bitar mer begränsade när det gäller färgerna.

Just när det gäller hjul tycker jag det var ett smart drag.

Tornet

Semestersvalka

Mitt val föll på 46335.

Vad passar bättre en varm och torr semester-/sommarlovsvecka än lite lek i ovanmarkpoolen?

Godtfred

Per-Älli : Michelingubbens brorsa.

embe


CopMike


MarLar

Det blev en larv.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.