Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] En Classic space dragster

Startat av Tarkur, 30 juni 2021 kl. 14:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Tarkur

Hej Tarkur här igen.

Idag vill jag dela med mig av denna moc jag byggde från ett loppis fynd. Det är en Classic space inspirerade racerbil tyvärr hade jag ingen classic space figur på mig så fick bli en city figur som cosplayar som Classic space astronaut med en budget kostym :D

"There's a funny thing about looking for answers, Nokama..." "Sometimes your far better off not finding them" - Vakama

CopMike

#1
Snyggt, Classic Space never goes out of style 8)! Snygg användning/uppdatering med wedge plates i bakdelen!

PS Uppdaterad bild inför månadens byggeomröstning DS

Tarkur

Citat från: CopMike skrivet 30 juni 2021 kl. 20:01
Snyggt, Classic Space never goes out of style 8)! Snygg användning/uppdatering med wedge plates i bakdelen!

Classic space är ju rätt tidslöst. Wedge platesen använde jag främst för att få rymd känslan och göra bilen mer
aerodynamisk men när jag tittar på bygget igen blir det ändå en rätt bra spoiler på bilen. :)
"There's a funny thing about looking for answers, Nokama..." "Sometimes your far better off not finding them" - Vakama

Anders67

Kul MOC, de där vingarna lyfter verkligen bygget! 😜

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.