SBC juni 2021 - Sitt ner!

Startat av Godtfred, 05 Juni 2021 kl. 16:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Swebrick Brick Challenge LIII (53)

Månadens bit är Minifigure, Utensil Seat (Chair) 2 x 2 4079/4079b.

Den har funnits sedan 1980, finns i massor av färger. Finns minst två varianter, men det syns bara på undersidan.

(Behåller Skaftes addendum i regelverket)

Regler:
- Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
- Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
- Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
- Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
- Bilderna ska postas innan midnatt den 30/6.
- Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
- Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Lycka till!

Godtfred

Tiden går fort, synd att sitta inne och bygga med stolar på midsommarhelgen...

Hannamalia

Jag sitter nog inne med ett bygge. Väntar bara på några bitar till...

Tornet

Nu har jag velat länge nog med detta tema. Dags att sätta ner foten!

embe

En stolutställning i någon framtid, som vi föreställde oss framtiden för ca 40 år sedan :)

Stolar från framtiden by em - be, on Flickr

janhansson

Hannamalia

På en matbutik i närheten sålde de häromveckan dahlior i kruka för 99:-, men de jag fick med mig hem var visst lite annorlunda.

PS Superkul bit att klura ut att bygga med!

Skafte

Vattenkvarn

I den lilla lilla skogen vid den lilla lilla skogsbäcken ligger en liten liten stuga där det finns en liten liten kvarn där man kan mala lite lite mjöl.

eMpTyW

I den stora, stora världen kämpar de allra minsta samhällena för sin existens.
Tur då att vetenskapsmännen utvecklat W.A.S.P-F.R.I.E.N.D, Wearable Advanced Symbiotic Probes - Fully Reliable Interactive Enlarged Native Drones, för att skydda och uppmuntra de små liven att fortsätta med sina pollineringsuppdrag. Just denna enhet går under beteckningen STOOL, Standard Objective Oriented Ludacris.
..den är lite småknäpp. Men rolig!