Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Hjullastare

Startat av Bokeslundsparken, 25 maj 2021 kl. 19:22

Föregående ämne - Nästa ämne

Bokeslundsparken

Egentligen var det en skotare jag skulle göra om det nu skulle byggas maskin. Men när jag såg de nya däcken 70695 så kände jag mig tvungen att bygga en hjullastare. Finns ingen verklig modell som jag har försökt efterlikna utan plockat lite av flera.
Har pillat med den i några veckor men nu får den vara klar även om det finns förbättringar att göra.














danielbrrssn


Godtfred

Ja den har du lyckats bra med!

Record

Den är riktigt bra, har väntat att det skulle komma nått från dig, kul med en maskin igen  :), snygg i svart också.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Jesperrydhog

Riktigt fin hjullastare.

JonKlarstrom

Snyggt, men rackarns vad svårt det är att skala Lego.

Jag måttade just traktorn som jag anser har bra minifig-proportioner. Och det skulle då få tågen att bli 10 studs wide. Men så kommer denna här och sår tvivel i min skal-säkerhet.

Ruggigt najs.
Är inte ett dugg fyndig idag.

Bokeslundsparken


Bokeslundsparken

Citat från: Record skrivet 25 maj 2021 kl. 20:37
Den är riktigt bra, har väntat att det skulle komma nått från dig, kul med en maskin igen  :), snygg i svart också.

Tackar! Kul att höra att det är så! Jag har förstått att tuffa entreprenadfirmor numera har svarta maskiner.
Det kändes bra att bygga en maskin igen, kan ju inte bara bygga halvblurriga naturmiljöer.

Bokeslundsparken

Citat från: JonKlarstrom skrivet 25 maj 2021 kl. 23:50
Snyggt, men rackarns vad svårt det är att skala Lego.

Jag måttade just traktorn som jag anser har bra minifig-proportioner. Och det skulle då få tågen att bli 10 studs wide. Men så kommer denna här och sår tvivel i min skal-säkerhet.

Ruggigt najs.

Tack så mycket! Inte meningen att ställa till det men jag håller absolut med dig om att det ibland är svårt med skalan.
Därför bygger jag oftast utan minifigs.

Joacim

Kan inte annat än att instämma i hyllningskören! Grymt snyggt! Ja skala är verkligen knepigt smart av dig att inte använda minifigs!

Bokeslundsparken

Citat från: Joacim skrivet 27 maj 2021 kl. 05:47
Kan inte annat än att instämma i hyllningskören! Grymt snyggt! Ja skala är verkligen knepigt smart av dig att inte använda minifigs!

Tack så mycket! Kanske smart, kanske fegt...

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 28 maj 2021 kl. 19:34
Citat från: Joacim skrivet 27 maj 2021 kl. 05:47
Kan inte annat än att instämma i hyllningskören! Grymt snyggt! Ja skala är verkligen knepigt smart av dig att inte använda minifigs!

Tack så mycket! Kanske smart, kanske fegt...

Inte alls fegt. Minifigurerna har ju helt orimliga proportioner.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Bokeslundsparken

Citat från: mortil skrivet 28 maj 2021 kl. 22:12
Snyggt :D

Tackar!

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 29 maj 2021 kl. 10:27
Citat från: Bokeslundsparken skrivet 28 maj 2021 kl. 19:34
Citat från: Joacim skrivet 27 maj 2021 kl. 05:47
Kan inte annat än att instämma i hyllningskören! Grymt snyggt! Ja skala är verkligen knepigt smart av dig att inte använda minifigs!

Tack så mycket! Kanske smart, kanske fegt...

Inte alls fegt. Minifigurerna har ju helt orimliga proportioner.

Jo så är det ju.

Mattias80

Riktigt cool! Bra gjort!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.