Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Familjens skuta: Eldaren

Startat av andreaseldh, 17 maj 2021 kl. 17:10

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Snygga bilder, och välskriven text. Några förslag till ändringar har jag dock:

Vacations (plural)
comprises (utan of) - https://www.merriam-webster.com/words-at-play/can-you-use-comprised-of-grammar

andreaseldh

Citat från: CopMike skrivet 27 juli 2021 kl. 14:32
Lite förslag på texten, i stort bra med fakta och personlig touch!

Citat från: AndersI skrivet 27 juli 2021 kl. 20:10
Snygga bilder, och välskriven text. Några förslag till ändringar har jag dock:

Stora tackar ;) ändringarna är införda!

Vad säger ni om denna ytterligare ändring, för att visa att "vattnet" inte räknas med i det totala bitantalet:

The model of the boat itself comprises about 1750 parts and measures 45 by 13 cm and 40 cm tall. The "water" measures 64 by 19 cm.

CopMike

Citat från: andreaseldh skrivet 27 juli 2021 kl. 21:47
Citat från: CopMike skrivet 27 juli 2021 kl. 14:32
Lite förslag på texten, i stort bra med fakta och personlig touch!

Citat från: AndersI skrivet 27 juli 2021 kl. 20:10
Snygga bilder, och välskriven text. Några förslag till ändringar har jag dock:

Stora tackar ;) ändringarna är införda!

Vad säger ni om denna ytterligare ändring, för att visa att "vattnet" inte räknas med i det totala bitantalet:

The model of the boat itself comprises about 1750 parts and measures 45 by 13 cm and 40 cm tall. The "water" measures 64 by 19 cm.
Bättre men fortfarande lite oklart om/vad/hur det ingår. Det blir lite rörigt att omnämnda det i detalj om det ändå bara är för att visa båten i sitt naturliga element H2O. Jag skulle skriva "The water around the boat are just there to show it in its natural environment and is not included in the model."

andreaseldh

Eller kanske bara:

The model of the boat itself comprises about 1750 parts and measures 45 by 13 cm and 40 cm tall. The brick built water is not included in the piece count.

AndersI

Jag skulle skriva around eller circa i stället för about, men jag har ingen länk att luta mig emot.

andreaseldh

Eller kanske "approx."?

CopMike

Citat från: andreaseldh skrivet 28 juli 2021 kl. 17:35
Eller kanske "approx."?
och ett "of" före - .... of approximately ...

andreaseldh

The fishing boat measures ...

  • 45 cm / 18 in long
  • 13 cm / 5 in wide
  • 40 cm / 16 in tall
  • 1750 parts
The brick built water and the rubber dinghy are not included in the measurements nor the parts count.


andreaseldh

#113
Nu har äntligen dom nya mantågsstolparna kommit och hela skutan är härdig. Detta får bli presentationsbild för Månadens byggen juli.

andreaseldh

Och här ser vi dagens nya bilder till presentationen på LEGO Ideas.

ColA

Lycka till Andreas!

Record

Ett stort lycka till, jag gillar den här modellen väldigt mycket! Ett kämpajobb du lagg ner, all heder :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Joacim


Anders67

Jag lyckas inte hitta din båt på Ideas, posta gärna länk!

andreaseldh

#119
Citat från: Anders67 skrivet 31 juli 2021 kl. 21:11
Jag lyckas inte hitta din båt på Ideas, posta gärna länk!

Det tar upp till en vecka innan den syns, men då kommer jag givetvis att gödsla med länken så att Östersjön känner sig undernärd!

Tillägg: Hittade länken, men jag vet inte om den kan visas för andra än mig själv ännu.
https://ideas.lego.com/projects/8f144ca5-ea10-4670-86d8-949197c6c8f3

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.