Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] The Hills iPod House

Startat av Anders67, 02 maj 2021 kl. 20:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Ända sedan jag fick tag på Vidiyo poddsen så har jag tänkt hur de kan användas i något bygge!
Så nu är huset färdigt. Kluringt att få till alla mått så att jag blev nöjd, ni som är observanta kan se att på våning 2 så skiljer väggen 1 Plate - och det är med en tanke som har med balkongerna att göra då jag inte vill att de ska gå ända ut till kanten, och då blev detta den bästa kompromissen (tycker jag)

Mer bilder på https://flic.kr/s/aHsmVurfmN


The Hills iPod House 1 by Anders Horvath, on Flickr


The Hills iPod House 9 by Anders Horvath, on Flickr


The Hills iPod House 12 by Anders Horvath, on Flickr


The Hills iPod House 13 by Anders Horvath, on Flickr


The Hills iPod House detail 2 by Anders Horvath, on Flickr


The Hills iPod House detail 15 by Anders Horvath, on Flickr

Nybohov Creation Ltd.

Snyggt! Lagom futuristiskt.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Emma

Jävlar!! Imponerande!

Anders67

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 03 maj 2021 kl. 08:13
Snyggt! Lagom futuristiskt.
Tack, ja färgerna bidrar till att det ser modernt/minimalistiskt

Anders67

Citat från: Emma skrivet 03 maj 2021 kl. 08:46
Jävlar!! Imponerande!
Tack, det var kul att få fram så mycket av poddes glas som möjligt och de nya 3x3 halvbågarna var ju de ända som kan rama in dessa podds!

Hannamalia

Häftigt! Blev lite nyfiken på hur bitarna i Vidiyon ser ut och kollade på BL. Har du använt bara den genomskinliga delen då till fönsterna?

Record

Åhhh, riktigt snyggt, gillar dina senaste hus väldigt mycket, känner bara att det skulle varit jag som skulle byggt dem :)  har fastnat för den Art deco känsla de ger som jag länge grubblat på, kanske istället skall sträcka mig till att du typ förverkligar en del byggtankar jag själv har ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Larry Lars

Riktigt stiligt!

Jag får ofta liknande impulser när de släpper stora klossiga svår-använda bitar. Rymdskepp tänkte jag den här gången, men din idé var ju långt mycket bättre. Och väl utfört ovanpå det.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

NPU! Så snyggt det blev!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Bokeslundsparken

Wow vad coolt! Gillar verkligen de runda formerna och vilken NPU!

Anders67

Citat från: Hannamalia skrivet 03 maj 2021 kl. 10:15
Häftigt! Blev lite nyfiken på hur bitarna i Vidiyon ser ut och kollade på BL. Har du använt bara den genomskinliga delen då till fönsterna?

Bara den genomskinliga biten, från början tänke jag använda "locket" men det känndes klumpigt och för lite plats för inredning. Istället blev det en utmaning att få fast biten, nu kläms de fast mellan plates i väggen, ska se om jg kan posta detaljbild!

Anders67

Citat från: Record skrivet 03 maj 2021 kl. 10:22
Åhhh, riktigt snyggt, gillar dina senaste hus väldigt mycket, känner bara att det skulle varit jag som skulle byggt dem :)  har fastnat för den Art deco känsla de ger som jag länge grubblat på, kanske istället skall sträcka mig till att du typ förverkligar en del byggtankar jag själv har ;)
ha ha great minds think alike!
Finns nog många fler former och byggnader som skulle kunna ha dessa pods!

Anders67


Anders67

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 03 maj 2021 kl. 16:58
Wow vad coolt! Gillar verkligen de runda formerna och vilken NPU!
Tack

Anders67

Citat från: Larry Lars skrivet 03 maj 2021 kl. 10:40
Riktigt stiligt!

Jag får ofta liknande impulser när de släpper stora klossiga svår-använda bitar. Rymdskepp tänkte jag den här gången, men din idé var ju långt mycket bättre. Och väl utfört ovanpå det.
Tack, ja sci-fi kan fungera bra med! Eller undervatten!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.