[MOC] ”Gubbe” i fåtölj

Startat av Hannamalia, 14 April 2021 kl. 10:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Hannamalia

Tredje försöket att bygga människofigurer. Den första blev lite kantig och den andra blev lite instabil, så den här försökte jag bygga så att den blev mer stabil. Först byggdes gubben, men sen började en miljö runt honom att växa fram. Han har tappat tofflan, som katten har fångat. Funderade länge på om det skulle få bli ett veck på mattan eller inte, eftersom det är farligt för äldre att snubbla på sådana och falla. På någon bild har han lagt ner glasögonen och somnat.

Fler bilder på mitt Instagram hannamalia_b

CopMike

Åh vad fint byggt :D! Verkligen ett kul bygge att titta närmare på, mycket fina detaljer! Kul med din bakgrundshistoria om hur det kom till också!

Skafte

Snyggt! Bra att han har några studs på huvudet att fästa peruken på!  ;)

JonKlarstrom

Antar du är på väg att bli en mästerbyggare gällande människor och djur. Fint och bra klossat.
Är inte ett dugg fyndig idag.

Emma

Å så charmigt! Gillar särskilt tofflan som trillat av! Bravo! Fortsätt dela med dig!!
Region Mitten

Bokeslundsparken

Mycket snyggt och finurligt! Ser gärna en hel lägenhet i denna skalan!
In vino veritas.

Anders67

Mycket trevligt, jag gillar verkligen hur du fångat kattans lek framför den sovande mannan vid tjock-TVn

Joacim

Snyggt krossat! Fina detaljer!

Tornet

Imponerande!

Utöver allt det självklara tycker jag om textureffekten det ger med studs på kläder, matta, rynkig hud och päls medan bl a golvytan och TVn är slät.

the_brickaholic

Vilken härlig! 😍
Instagramkonto = @the_brickaholic

Hannamalia

Citat från: Tornet skrivet 15 April 2021 kl. 20:52

Utöver allt det självklara tycker jag om textureffekten det ger med studs på kläder, matta, rynkig hud och päls medan bl a golvytan och TVn är slät.

Tack så mycket! Ja, det fanns en liten tanke med olika texturer.

Hannamalia

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 14 April 2021 kl. 20:32Ser gärna en hel lägenhet i denna skalan!

Hm, det låter som en utmaning. 😀

Daylight

mycket snyggt. skönt med en gubbvil ibland.

Hannamalia

Tack för alla fina kommentarer. Ja, jag fortsätter att bygga och dela med mig.

Stigge72

Snyggt med många genomtänkta detaljer.

Det jag saknar är ett nackstöd till gubben, så inte huvud dråsar ner på ovansidan av ryggstödet. Man kan få så ont i nacken när man vaknar då. ;)