Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Hägringen

Startat av Bokeslundsparken, 10 april 2021 kl. 20:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Bokeslundsparken

Det här bygget var tänkt som mitt bidrag till kvartalstävlingen 2021:1.
Jag kom på idén sent, provbyggde och insåg att jag hade alldeles för få plates i tan. Beställde hem bitar och byggde med för mig ovanligt högt tempo. Sen läste jag reglerna och framförallt det där med maxstorlek...
Men jag byggde klart och la ner mycket tid på växtligheten som blev helt vild.


















Record

Oj den här var fin, gillar hur du fått till isflaken,det gröna omkring och marken, den är riktigt läcker..nästan som en fantasi :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

BrickMe

Bara så fint byggt :), färgsprakande oas med ett iskallt inre. Nallen mumsar dessutom på en varm korv - snacka om hägring!

Emma

Väldigt snyggt!! Bra byggt!

Anders67

Härligt, en riktig hägring med en isbjörn mitt i öknen!

Joacim

Snyggt och härligt idé! Djupt imponerad!

Bokeslundsparken

Citat från: Record skrivet 10 april 2021 kl. 21:11
Oj den här var fin, gillar hur du fått till isflaken,det gröna omkring och marken, den är riktigt läcker..nästan som en fantasi :)
Tackar! En del rubbad fantasi inblandad!

Citat från: BrickMe skrivet 10 april 2021 kl. 21:41
Bara så fint byggt :), färgsprakande oas med ett iskallt inre. Nallen mumsar dessutom på en varm korv - snacka om hägring!
Tackar! Mycket nöjd med varmkorven!

Citat från: Emma skrivet 10 april 2021 kl. 22:12
Väldigt snyggt!! Bra byggt!
Citat från: Anders67 skrivet 10 april 2021 kl. 22:45
Härligt, en riktig hägring med en isbjörn mitt i öknen!
Citat från: Joacim skrivet 11 april 2021 kl. 06:29
Snyggt och härligt idé! Djupt imponerad!
Tack så mycket!

the_brickaholic

Jävligt cool!
Älskar konceptet.
Instagramkonto = @the_brickaholic

CopMike

Jag gillar verkligen skillnaden i komplexitet mellan växtdelen och vatten/isdelen :)! Kul idé som du verkligen har bitsatt ("bildsatt" med för oss AFOLs ;))! Bra klossat!

JonKlarstrom

Gillar stilen, och det ser organiskt ut och inte så klossigt så att säga.

Isbjörnen får mig att tänka på TV-serien Lost, som jag precis plöjde alla säsonger på efter att ha missat många avsnitt när det begav sig.

Najsly done!
Är inte ett dugg fyndig idag.

Bokeslundsparken

Citat från: the_brickaholic skrivet 11 april 2021 kl. 22:03
Jävligt cool!
Älskar konceptet.
Tack så  mycket!
Citat från: CopMike skrivet 12 april 2021 kl. 08:02
Jag gillar verkligen skillnaden i komplexitet mellan växtdelen och vatten/isdelen :)! Kul idé som du verkligen har bitsatt ("bildsatt" med för oss AFOLs ;))! Bra klossat!
Tackar! Isflaken ser faktiskt i princip likadana ut som på provbygget, enkla men helt omöjligt att inte se vad det ska föreställa.
Citat från: JonKlarstrom skrivet 12 april 2021 kl. 11:38
Gillar stilen, och det ser organiskt ut och inte så klossigt så att säga.

Isbjörnen får mig att tänka på TV-serien Lost, som jag precis plöjde alla säsonger på efter att ha missat många avsnitt när det begav sig.

Najsly done!
Tackar! Kanske inte klossigt men väldigt pluppigt eftersom jag lät sanden enbart bestå av plats. Men jag tycker det blev bra!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.