Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Cinerama movie theatre

Startat av Nybohov Creation Ltd., 09 april 2021 kl. 11:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

En biograf inspirerad av stilarna art deco och googie. Mycket färg ska det vara!


[MOC] Cinerama movie theatre by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Cinerama movie theatre by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Cinerama movie theatre by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Cinerama movie theatre by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Cinerama movie theatre by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

För ganska länge sedan sparade jag denna bild från Netflix-serien Mindhunter (rekommenderas!) och hade den i huvudet när jag började bygga:
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ingels

Ljust, fint och färggrant även om gult lyser igenom.Ser ut att vara en mindre independent biograf så jag hoppas på Ed Wood filmer, Manos: Hands of Fate och lite Drutten och Gena för barnens skull. Fint klossat as usual 👏
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: ingels skrivet 09 april 2021 kl. 15:47
Ljust, fint och färggrant även om gult lyser igenom.Ser ut att vara en mindre independent biograf så jag hoppas på Ed Wood filmer, Manos: Hands of Fate och lite Drutten och Gena för barnens skull. Fint klossat as usual 👏

Tackar!

Nu förstår jag inte, vadå "även om gult lyser igenom"? Gult är ju, näst efter orange, den objektivt snyggaste färgen.

Jag ritade en teckning och skickade till Drutten och Gena (när jag var barn, alltså) och fick ett fint kort som tack.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ingels

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 09 april 2021 kl. 18:07
Citat från: ingels skrivet 09 april 2021 kl. 15:47
Ljust, fint och färggrant även om gult lyser igenom.Ser ut att vara en mindre independent biograf så jag hoppas på Ed Wood filmer, Manos: Hands of Fate och lite Drutten och Gena för barnens skull. Fint klossat as usual 👏

Tackar!

Nu förstår jag inte, vadå "även om gult lyser igenom"? Gult är ju, näst efter orange, den objektivt snyggaste färgen.

Jag ritade en teckning och skickade till Drutten och Gena (när jag var barn, alltså) och fick ett fint kort som tack.

Tycker det är härligt med något annat än vitt eller grått vilket väl idag är dom vanligaste färgerna. Man får lite retro-vibbar från dem tid då ett hus byggt i Lego kunde vara blått. Det är ju ingen vanlig färg på hus (friggebodar kan jag kanske minas vara gula, finns ju iofa gula hus i Borlänge när jag tänker lite Xtra)

Finns ju borgar (iofa av Lego) som är gula också
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Record

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 09 april 2021 kl. 18:07
Citat från: ingels skrivet 09 april 2021 kl. 15:47
Ljust, fint och färggrant även om gult lyser igenom.Ser ut att vara en mindre independent biograf så jag hoppas på Ed Wood filmer, Manos: Hands of Fate och lite Drutten och Gena för barnens skull. Fint klossat as usual 👏

Tackar!

Nu förstår jag inte, vadå "även om gult lyser igenom"? Gult är ju, näst efter orange, den objektivt snyggaste färgen.

Jag ritade en teckning och skickade till Drutten och Gena (när jag var barn, alltså) och fick ett fint kort som tack.

All heder åt dig, gult är helt klart den mest underskattade LEGOfärgen, jag gillar den skarpt! och i kontrast till det är LBG den mest överskattade färgen, finns den ens på riktigt mer än i betong? ;) :-\
Friskt satsat, hälften vunnet..

andreaseldh

Mycket vackert! Gillar speciellt hur du använt olika gula nyanser och 14719 för att ge extra liv och struktur i fasaden. Men hur sitter fiskfjällen ihop?

Joacim


Emma

Snyggt, som vanligt när du bygger!

Fiffig projektor som får service på baksidan.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: andreaseldh skrivet 09 april 2021 kl. 22:47
Mycket vackert! Gillar speciellt hur du använt olika gula nyanser och 14719 för att ge extra liv och struktur i fasaden. Men hur sitter fiskfjällen ihop?

Tackar!

Jag tror att det hade blivit väl enahanda med enbart gult. Jag hade inte fler än tre  14719 hemma. Jag testade att blanda in andra gula nyanser i sidoväggarna, men det blev inte bra. Den räfflade ytan behöver en enfärgad ram.

Tekniken är som denna, men med varannan rad på jumpers för att få större avstånd:

Panel oblique, for facade by Werner, on Flickr

Citat från: Record skrivet 09 april 2021 kl. 20:00
---
All heder åt dig, gult är helt klart den mest underskattade LEGOfärgen, jag gillar den skarpt! och i kontrast till det är LBG den mest överskattade färgen, finns den ens på riktigt mer än i betong? ;) :-\

Vi kanske borde skapa en egen tråd för diskussioner om den mest överskattade färgen? LBG gör sitt jobb genom att vara en diskret basfärg i bakgrunden. Tan, däremot, är ju provocerande andefattig och intetsägande. Ingen ambition, ingen stuns eller ingen flärd.

Citat från: Joacim skrivet 10 april 2021 kl. 06:39
Härligt bygge!

Tackar!

Citat från: Emma skrivet 10 april 2021 kl. 09:43
Snyggt, som vanligt när du bygger!

Fiffig projektor som får service på baksidan.

Tack! Jag tror att projektorn blivit lagad för sista gången. Det blir nog till att uppgradera till något digitalt.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Anders67

Kul bygge, gillar speciellt bokstäverna och namnet!

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 10 april 2021 kl. 10:30
Citat från: andreaseldh skrivet 09 april 2021 kl. 22:47
Mycket vackert! Gillar speciellt hur du använt olika gula nyanser och 14719 för att ge extra liv och struktur i fasaden. Men hur sitter fiskfjällen ihop?

Tackar!

Jag tror att det hade blivit väl enahanda med enbart gult. Jag hade inte fler än tre  14719 hemma. Jag testade att blanda in andra gula nyanser i sidoväggarna, men det blev inte bra. Den räfflade ytan behöver en enfärgad ram.

Tekniken är som denna, men med varannan rad på jumpers för att få större avstånd:

Panel oblique, for facade by Werner, on Flickr


Denna lösning borde funka minst lika bra:

No idea if this has been done before (it likely has). by k9iug, on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Jesperrydhog

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 12 april 2021 kl. 18:30
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 10 april 2021 kl. 10:30
Citat från: andreaseldh skrivet 09 april 2021 kl. 22:47
Mycket vackert! Gillar speciellt hur du använt olika gula nyanser och 14719 för att ge extra liv och struktur i fasaden. Men hur sitter fiskfjällen ihop?

Tackar!

Jag tror att det hade blivit väl enahanda med enbart gult. Jag hade inte fler än tre  14719 hemma. Jag testade att blanda in andra gula nyanser i sidoväggarna, men det blev inte bra. Den räfflade ytan behöver en enfärgad ram.

Tekniken är som denna, men med varannan rad på jumpers för att få större avstånd:

Panel oblique, for facade by Werner, on Flickr


Denna lösning borde funka minst lika bra:

No idea if this has been done before (it likely has). by k9iug, on Flickr
Fantastik.

Skafte

Klassbygge, som vanligt! Gillar NPUn på baksidans "fönster" eller vad det är!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Skafte skrivet 13 april 2021 kl. 08:00
Klassbygge, som vanligt! Gillar NPUn på baksidans "fönster" eller vad det är!

Tackar!

30646a är en stor bit som är lätt att tycka om. De användes mer sparsamt redan här:

[MOC] Coral Hotel by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.