Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Klossimperiet AB försatt i konkurs!

Startat av byStfn, 24 mars 2021 kl. 07:59

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Alla AFOLs oavsett vad de tycker om Klossbutiken borde sörja. (Bild lånad från Facebook-gruppen)

pareriksson

Ja, jättetråkigt. Jag fattar inte riktigt varför det har gått så illa.

o0ger

#2
Aj då. Betyder det att Klossfestivalen försvinner?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ozp


Illuwatar

Det var riktigt trist - dessa Covid-tider måste slagit hårt på deras verksamhet. Kommer sakna Klossfestivalen...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Gideon

Tråkigt att höra...trots en del drama genom åren så har de helt klart gjort mycket för AFOL-hobbyn i Sverige och jag har börjat förstå hur mycket deras sortiment betytt för intresserade byggare som inte tagit steget ut på BL än.

Att bolaget bakom KB/KF gått i konkurs betyder väl iofs inte nödvändigtvis att konceptet Klossfestivalen är helt dött, men det är helt klart nu en än större uppförsbacke att komma igång igen efter pandemin och kommer nog att kräva att nån är beredd att gå in med nytt kapital i så fall.

ColA


fork

Trist, såg att dom höll på flytta till nya lokaler för nån vecka sedan, gissar till lokal med billigare hyra men verkar vara för sen åtgärd.


BrickMe


Emma

På Instagram skriver klossbutiken att klossfestivalen kommer leva vidare.

Ozp


andreas E

Klossfestivalen kommer att fortsätta då den ligger under ett annat bolag (Conventum).

andli

Citat från: Illuwatar skrivet 24 mars 2021 kl. 08:40
Det var riktigt trist - dessa Covid-tider måste slagit hårt på deras verksamhet. Kommer sakna Klossfestivalen...
Sålde inte de mest via postorder? LEGO byggandet har väl ökat i CoVid tider då folk sitter hemma och inte har något att göra?

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

janhansson

Då är det nog därför Billiga Bitar-butiken är helt tom också, för det var väl samma bolag?

Joacim


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.