Forum > Allmänt LEGO

MOC:are till Minivärlden Sommar 2021

(1/6) > >>

Miniland:
Hej Legobyggare  :D
Till dig som drömde om LEGO Masters, men inte fick vara med...

Vi har lagt den första klossen. Kanske du har lust att skapa något eget med lite fler klossar?
Och visa upp ditt verk under vecka 27-32 i sommar. Fantasi, verklighet, skojig, sorgligt, stort, litet, hur du vill.

Besöksmålet Minivärlden Ljungby drömmer om att kunna ha en ”egen” Legoupplevelse när vi har sommaröppet.
Vi brukar ha en utställning med LEGOs stora teknikmodeller men vi vill gärna visa upp olika personers egna byggen också.

Vi är grymma på att bygga miniatyrlandskap, men inte riktigt så bra på Lego. Därför var det någon som sa: ”Tänk om vi kunde få 10 – 15 ’MOC:are’ att bygga var sin skapelse som kan ställas ut och visas upp för våra besökare.” Ja, man kan ju alltid hoppas 😊

Du kanske rent av har något fint bygge, stort eller litet, som du inte vill riva men inte riktigt får plats med hemma?

Är du nyfiken på detta, vill ta steget framåt och vara med så hör av dig på här till mig eller info@tagcentralen.se.
Minivärlden Ljungby är ett besöksmål som drivs helt ideellt av en förening.

Lite korta fakta:
Period: vecka 27-32.
Plats: Minivärlden, Ljungby i Småland. www.minivarlden.se

Behöver du vara på plats? Om du vill, men annars har vi besöksvärdar.

Är det säkert? Besöksvärdar bevakar utställningarna hela tiden. Det finns kameror osv. samt tjocka väggar och ståldörrar som skyddar detta när det är stängt.

Storlek? Vår tanke är att ha standardiserad byggyta med podier/bord som täcks av plexiglashuvar (vi fixar) fastskruvade. Men har du något eget eller i större/mindre storlek är det inget problem.

Ersättning? Vi är en ideell förening som driver Minivärlden. Alla är här på sin fritid och ett av våra gemensamma mål är att stimulera unga till att vara kreativa inte bara med datorn... Så utgångspunkten har varit att allt sker ideellt åtminstone.

Kommer vi ha öppet i sommar? Jajamen!
https://www.minivarlden.se/besok-oss/corona-trygg/

Se även Facebook-inlägget: https://www.facebook.com/groups/afolsweden/permalink/2598278473802031

hälsningar Johan Billow

Teabox:
Detta låter intressant :)

Mitt problem är att jag inte har något färdigbyggt just nu att visa upp, men borde kunna hinna bygget ett eller två bidrag innan veckan 27.

Ni får gärna återkomma med ungefärliga mått på "standardiserad byggyta" så man har något att förhålla sig till.

Miniland:
Vad roligt att du tycker det lät intressant!

Vad tycker du skulle vara en bra byggyta?
Ska man ha några olika storlekar?

Vi ​är egentligen rätt öppna för detta.

Vissa  bygger  ju  i sådana här:  https://www.ikea.com/se/sv/p/begavning-glaskupa-med-fat-70343938/

Vad tycker du är en bra yta?

byStfn:
Kul initiativ! Synd att det är lite långt bort för mig i nuläget bara..

Miniland:
byStfn, kanske går att lösa med transporter.
Har du något du skulle vilja via upp?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion