Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Amsterdaminspirerade "krokhus"

Startat av Nybohov Creation Ltd., 31 januari 2021 kl. 14:27

Föregående ämne - Nästa ämne

Bokeslundsparken

Snygga hus! Kul med flyttgubbarna och pianot!

Anders67

#16
Mycket snyggt, de där fönsterdekoren var ju så nice!


Classus

Snyggt byggt och kul scen med flyttgubbarna! Hur har du gjort det gråa till vänster och höger om fönstret på

https://www.flickr.com/photos/130550182@N05/50975825328/ ?

Godtfred

Hittade bilden jag tog när jag var i Amsterdam för 2 år sedan... Stod beredd med kameran om de skulle tappa lasten, men det gick bra!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Daylight skrivet 10 februari 2021 kl. 10:05
Snyggt klossat

Ett sent tack!

Citat från: Emma skrivet 24 februari 2021 kl. 19:11
Oj så snyggt! Kul scener också!

Tackar!

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 24 februari 2021 kl. 19:42
Snygga hus! Kul med flyttgubbarna och pianot!

Tack! Det var väl din idé om inflyttning?

Citat från: Anders67 skrivet 24 februari 2021 kl. 21:10
Mycket snyggt, de där fönsterdekoren var ju så nice!

Tack! Jo, det blev bra. Jag testade en annan variant också, som är snygg, men ger mellanrum som jag inte riktigt vet om de funkar:


Citat från: Classus skrivet 24 februari 2021 kl. 21:38
Snyggt byggt och kul scen med flyttgubbarna! Hur har du gjort det gråa till vänster och höger om fönstret på

https://www.flickr.com/photos/130550182@N05/50975825328/ ?

Tackar! Det är baksidan av 15533 och en plate 2x4 på ena sidan så att det går att fästa på insidan.

Citat från: Godtfred skrivet 24 februari 2021 kl. 22:01
Hittade bilden jag tog när jag var i Amsterdam för 2 år sedan... Stod beredd med kameran om de skulle tappa lasten, men det gick bra!

Fin bild!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Jag bygger ogärna inredning till mina hus. För att minska insynen denna gång satte jag lite gardiner på en 3857 och sänkte ner:

[MOC] Amsterdam-esque narrow houses by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Classus

Fina blomstermönster på gardinerna. :)

Joacim

Snygg scen!
Gillar den lilla killen som struntar i pianot och bara är ledsen för sin tappade glass!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Classus skrivet 25 februari 2021 kl. 11:32
Fina blomstermönster på gardinerna. :)

Tackar!

Citat från: Joacim skrivet 26 februari 2021 kl. 10:42
Snygg scen!
Gillar den lilla killen som struntar i pianot och bara är ledsen för sin tappade glass!

Tack! Det är pianots fel att han tappade glassen. Han borde inte tjura, för det hade kunnat gå mycket värre.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Jag har en LP som man ska använda för att justera sin stereoanläggning. När justeringen är klar, kan man kontrollera likheten mot ljud som man kan skapa själv hemma, exempelvis korka upp en vinflaska. Men det inleds med ett ljud som man troligen inte kan/vill göra själv: Tappa ett piano!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: andreaseldh skrivet 26 februari 2021 kl. 16:55
Jag har en LP som man ska använda för att justera sin stereoanläggning. När justeringen är klar, kan man kontrollera likheten mot ljud som man kan skapa själv hemma, exempelvis korka upp en vinflaska. Men det inleds med ett ljud som man troligen inte kan/vill göra själv: Tappa ett piano!

Jag minns att Sveriges radio hade testsändningar i stereo så att du skulle kunna ställa in högtalarna rätt.

En röst upprepade:
– Nu ska min röst komma från vänster.
– Nu ska min röst komma från höger.
– Nu ska min röst komma från en obestämd plats i rummet.

Jag minns också att detta drev vissa familjemedlemmar till vansinne.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.