Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige 2021

Startat av andli, 28 januari 2021 kl. 12:26

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Ansökningsblankett verkar fortfarande funka om någon glömt söka :)

matgri

Citat från: robinnilsson403 skrivet 10 februari 2021 kl. 19:17
Kan konstatera att en video på 100Mb är kortare än 40 sekunder på min telefon (fick bli en YT-länk istället). Och att jag för övrigt hatar min telefon som får för sig att ladda om sidan efter att den öppnat sin utforskare för att leta fram bilder. Efter 3 försök så skriver man lite kortare... Iaf jag.

Kan man inte ställa ner upplösningen innan man börjar filma?

robinnilsson403

Citat från: matgri skrivet 17 februari 2021 kl. 10:50
Citat från: robinnilsson403 skrivet 10 februari 2021 kl. 19:17
Kan konstatera att en video på 100Mb är kortare än 40 sekunder på min telefon (fick bli en YT-länk istället). Och att jag för övrigt hatar min telefon som får för sig att ladda om sidan efter att den öppnat sin utforskare för att leta fram bilder. Efter 3 försök så skriver man lite kortare... Iaf jag.

Kan man inte ställa ner upplösningen innan man börjar filma?

Det hade säkert gått. Laddade upp den på YT istället.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

andli

Alla skrev tydligen inte på samma papper.. från IG.. 8)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Emma

Ha! Skönt att se Mauri som "kort". Jag kände mig som en myra bredvid honom.

andreaseldh

Citat från: andli skrivet 26 februari 2021 kl. 10:49
Alla skrev tydligen inte på samma papper.. från IG.. 8)

Då vet vi att du är 211 cm. Återstår bara två frågor:

  • Kommer mortil att bygga om sin kran?
  • Hur många 3245c använde jag till ditt porträtt i Huskvarna?

andli

Det enda du vet är att Mauri tror att jag är 211
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Record

Citat från: andli skrivet 26 februari 2021 kl. 11:46
Det enda du vet är att Mauri tror att jag är 211


Men du är väl 212?
Friskt satsat, hälften vunnet..

andli

Det är vad jag brukar hävda i alla fall eller 6'11"1/2  :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

mortil

Citat från: andreaseldh skrivet 26 februari 2021 kl. 11:33
Citat från: andli skrivet 26 februari 2021 kl. 10:49
Alla skrev tydligen inte på samma papper.. från IG.. 8)

Då vet vi att du är 211 cm. Återstår bara två frågor:

  • Kommer mortil att bygga om sin kran?

challenges..  challanges..   they are to be challanged ;)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Larry Lars

#70
Läser om LEGO Masters US hos Bricknerd och deltagarna berättar om ett avsnitt med exploderande modeller.

Jag blir bara så förbannad. Om inte bygghobbyn på egen hand räcker till för att bli TV skulle jag hellre se att de lät bli helt och hållet. Visst kändes Svenska upplagan något annorlunda, men eftersom det skulle förvåna mig om det inte är på väg ditåt, så funderar jag på om jag inte ska låta bli att titta när det kommer tillbaka.

Varumärket "LEGO Masters" är inte samma som LEGO, och det vore tråkigt om den ena drar med sig det andra i rännstenen.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Gideon

#71
Exploderande modeller (och skakbord, som nästa avsnitt i USA såg ut att handla om) körde man redan i Australiens säsong 2. Verkar som om Australien fortsätter sätta ribban för denna tävling, det var ju tydligt redan första säsongen både i USA och Sverige.

Det är absolut en lurig balans mellan det spektakulära och att låta byggandet tala för sig själv, men jag skulle i alla fall säga att min erfarenhet av att prata om min hobby med folk sen LM sändes förra året helt klart har blivit bättre. Det finns en helt annan kännedom bland "mugglare" om att vuxna bygger LEGO som hobby nu skulle jag säga.

Mitt största problem med USA-versionen är främst att det blir så mycket högljudd programledare och så lite byggen, samt att nu med 12 lag på 43 minuter blir det sjukt stressigt klippt.

Anders67

Till och med på 100% AFOL träffar förkommer en hel del LEGO våld med krockande tåg och brobyggen med bitar långt över normal stress!

Jag kan leva med att se fatastiska byggen gå upp i tusen bitar, bara det inte är mina bitar.

Anders67

Kollar just nu på säsong2 av AU masters och tycker de programmen är lika bra som de svenska!

Gideon

Citat från: Anders67 skrivet 11 juni 2021 kl. 16:55
Till och med på 100% AFOL träffar förkommer en hel del LEGO våld med krockande tåg och brobyggen med bitar långt över normal stress!

Jag kan leva med att se fatastiska byggen gå upp i tusen bitar, bara det inte är mina bitar.
Att krascha byggen är en ganska vanlig del av amerikansk AFOL-kultur, särskilt när sista utställningsdagen är över på ett större konvent.

Kommer givetvis att tänka på BattleSHIP på BrickWorld :o
https://bricknerd.com/home/battleship-brickworld-2016-23-2016

(slow-motion-video av rapid unscheduled disassembly av Si-MOCs skepp: https://drive.google.com/file/d/0B8fhLrxINBWuemZmUVBmTU96cWs/view)


Citat från: Anders67 skrivet 11 juni 2021 kl. 16:58
Kollar just nu på säsong2 av AU masters och tycker de programmen är lika bra som de svenska!
De har nog bästa programledarna av alla de tre ländernas LM jag har sett

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.