Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige 2021

Startat av andli, 28 januari 2021 kl. 12:26

Föregående ämne - Nästa ämne

andli


Eftersom det nu börjat cirkulera på Facebook om att det blir en uppföljning tycker jag det behövs en tråd här med :)

Jag kan erkänna att jag är lite sugen på att söka i år, men känner kanske inte riktigt att jag platsar med min lite mer Danska byggstil...

https://shortaudition.com/Lego-master-2021
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

robinnilsson403

Nog tusan blir man sugen, men jag tycker inte att jag själv bygger tillräckligt bra. Min lagkamrat hade behövt vara en rejäl idéspruta.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

CopMike

Nu när ni vet i princip hur den svenska versionen fungerar - SÖK :D! Ni ska inte vara begränsningen - det får uttagningen i så fall vara! Även om ni inte har en byggpartner idag så kommer det att bli par - kanske du får en byggkompis & bäste vän för all framtid!!

dalle

Som deltagare av första omgången så kan jag kommentera vad det gäller byggskicklighet.

@Andli jag tror din danska byggstil passar in. Då det till stor del handlar om att intensivt och metodiskt bygga på dansk vis, för att krydda med svensk finess. Lika viktigt är det att kunna komma på något med story att bygga och ha en personlighet som passar för formatet.

Förresten har ni frågor om hur det var att vara med i LM så kan vi fråga här. Så kanske ni får ett bra svar.  :)


JonKlarstrom

Citat från: robinnilsson403 skrivet 28 januari 2021 kl. 12:46
Nog tusan blir man sugen, men jag tycker inte att jag själv bygger tillräckligt bra. Min lagkamrat hade behövt vara en rejäl idéspruta.

Idéer kan jag bidra med men byggerfarenheten är för låg ännu, bor trångt o allt lego ligger mest still i påsar.
Är inte ett dugg fyndig idag.

insurrection

Tror jag ska söka i år igen, det var nära förra året (sa dom från Meters iaf), om inte annat var det bara kul att va på casting sist, så varför inte igen!
Undrar dock lite hur de ska göra för att ha den covid-säker?

LelleB

Citat från: insurrection skrivet 28 januari 2021 kl. 16:40
Tror jag ska söka i år igen, det var nära förra året (sa dom från Meters iaf), om inte annat var det bara kul att va på casting sist, så varför inte igen!
Undrar dock lite hur de ska göra för att ha den covid-säker?

Stud.io och Zoom?  ???


Colligo

För den som perioden är avgörande om man ska söka eller inte; Inspelningsperioden är mellan 22:a mars - 5:e maj om man går hela vägen och vinner. Åker man ut tidigare kan man direkt återgå till sitt jobb/vardag. Inspelning ca fem dagar/veckan.

Slutcastingen är 20-21 februari och man får veta om man kommit med i programmet veckan efter.

andli

Det är ju som om mitt schema är gjort för att passa det där :D
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Gideon

Mitt schema (eller livssituation överlag) är definitivt inte som gjort för detta, men håller på att klura på om det finns en liten liten öppning i alla fall...
Framför allt lockar det ju att få hänga med ett gäng Swebrickare, om så bara på en castinghelg :D

mortil

Citat från: Gideon skrivet 29 januari 2021 kl. 16:13
Mitt schema (eller livssituation överlag) är definitivt inte som gjort för detta, men håller på att klura på om det finns en liten liten öppning i alla fall...
Framför allt lockar det ju att få hänga med ett gäng Swebrickare, om så bara på en castinghelg :D

har samma problem :P 

Är väl ändå ett lyxproblem att man är så omtyckt så man inte får slita sig ;)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Wolcker

Skulle söka men tyvärr blir det inte så. Som andra säger så blir det livsschemat som strular, nytt jobb, frun nytt jobb, flytta iår, vem skall ta hand om en av hundarna, ni vet alla dom där överkomliga frågorna. det som satte käppar i hjulet var att barnen skulle få vara på dagis i 10-12 timmar per dag dessa veckorna. allt annat kunde man ju alltid fixa. men inte det...
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Stigge72

Citat från: insurrection skrivet 28 januari 2021 kl. 16:40
Tror jag ska söka i år igen, det var nära förra året (sa dom från Meters iaf), om inte annat var det bara kul att va på casting sist, så varför inte igen!
Undrar dock lite hur de ska göra för att ha den covid-säker?
Jag vet hur det var när jag var på filminspelning som statist i veckan, och kan tänka mig att det funkar lite liknande:
Man tog sig till inspelningsplatsen, helst på egen hand med t ex bil, och om man som jag åkte buss och spårvagn, så blev man noga anvisad att använda munskydd.
Väl på plats fik man sitta och vänta med väl tilltagna avstånd mellan varandra, medans en tjej gick runt och tog tempen i örat på var och en, och en i taget gick till rummet intill och fick en lång pinne uppstucken i näsan ett par minuter (Det enda positiva med den upplevelsen var att resultatet var negativt...).
När man fick resultatet några minuter senare fick man (om det var negativt, som alla var) sätta sig lite tätare i ena änden av rummet. Hade resultatet varit positivt, som om inte det var negativt i nog i sig, så fick man åka hem igen.

Clarmo

Jag hade jättegärna sökt denna omgång men det funkar dessvärre inte med mitt privatliv. Inspelningen ligger under veckor jag har obligatorisk praktik, jag känner att jag ogärna missar den och riskerar att inte få godkänt på min utbildning.

Jag får hoppas på en säsong 3, då kanske livet ser annorlunda ut  :)

Lycka till till er som söker och åker på casting =)

andli

I got a call (vilken youtube kanal tittar jag lite för mycket på?)  :)

Så nu är helgen 20/21 än lite mer uppbokad!

Är det någon som känner att de tror att vi kan vara ett bra team, hör av er! :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.