Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Ronin

Startat av o0ger, 23 januari 2021 kl. 17:45

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Jag gillar ju Galidor som ni vet. Allegras huvud tycker jag är ett av de bästa LEGO har skapat så jag kände att jag vill använda det igen. Det är säkert inte sista gången  ;)


Ronin by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Så med huvudet som utgångspunkt började jag bygga denna figur i december 2019.  Det har varit en krokig väg och karaktären har haft många olika färger och former under året som gått. Det var inte förrän jag bestämde mig för att det skulle vara nån slags cyberpunk-ninja som jag hittade rätt färger och rätt proportioner.


Ronin by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Alla bitar är tillverkade av LEGO. Även banden i håret. De sitter fast i en röd Scala-baddräkt som fick fungera som halsduk.


Ronin by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Det tog fantastiskt mycket tid och energi att bygga den här figuren. Men jag är redan sugen på att börja på en ny. Vi får väl se vad som dyker upp om ett år eller två 😉


Ronin by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

På min blog finns lite bilder från byggprocessen: https://o0ger.blogspot.com/2021/01/ronin-build-log.html

Här finns även en MOC Breakdown: https://o0ger.blogspot.com/2021/01/ronin-breakdown.html
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Bra klossat, och alltid trevligt att se hur byggprocessen har gått till.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Citat från: swestar skrivet 23 januari 2021 kl. 19:45
Bra klossat, och alltid trevligt att se hur byggprocessen har gått till.  :)
Tackar! :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Odidoma

Hatten av, du imponerar alltid med dina byggen! Lycka till i årets bygge också :)

o0ger

Citat från: Odidoma skrivet 23 januari 2021 kl. 20:26
Hatten av, du imponerar alltid med dina byggen! Lycka till i årets bygge också :)
Tack så mycket!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Wolcker

Vet inte vad man skall skriva. det är ju så bra att man inte tror det är gjort i LEGO =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

ingels

Säger som Wolcker 👆

Ser betydligt bättre och finare ut en Lego's lite taffliga person med Star Wars göbbarna som kom för nåt år sen

https://www.bricklink.com/catalogList.asp?catType=S&catString=65.859
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

o0ger

Citat från: Wolcker skrivet 24 januari 2021 kl. 11:24
Vet inte vad man skall skriva. det är ju så bra att man inte tror det är gjort i LEGO =)
Tack! Vissa skulle nog tycka att det inte är något positivt, men det var just det jag eftersträvade i detta bygge.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: ingels skrivet 24 januari 2021 kl. 14:11
Säger som Wolcker 👆

Ser betydligt bättre och finare ut en Lego's lite taffliga person med Star Wars göbbarna som kom för nåt år sen

https://www.bricklink.com/catalogList.asp?catType=S&catString=65.859

Tack så mycket! Jag förstår hur du menar men de där är gjorda för att lekas med och det håller definitivt inte min skapelse för!  ;D
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

CopMike

Verkligen vackert byggt! Hon ser ut att vara i rörelse, bygget ser inte statiskt ut - snyggt jobbat :D!

Teabox

Citat från: Wolcker skrivet 24 januari 2021 kl. 11:24
Vet inte vad man skall skriva.

Precis, men jäkligt snyggt är det :)

Citat från: swestar skrivet 23 januari 2021 kl. 19:45
Bra klossat, och alltid trevligt att se hur byggprocessen har gått till.  :)

Gillar också dina blogginlägg :)

Bokeslundsparken

Det är inte många bitar jag kan identifiera men förbaskat snyggt är det!

mortil

Så snygg.  riktigt riktigt snygg.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

o0ger

Citat från: CopMike skrivet 24 januari 2021 kl. 15:49
Verkligen vackert byggt! Hon ser ut att vara i rörelse, bygget ser inte statiskt ut - snyggt jobbat :D!
Tack! Det var inget jag tänkte på när jag fotade, men kul att det blev så!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Teabox skrivet 24 januari 2021 kl. 21:22
Precis, men jäkligt snyggt är det :)

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 24 januari 2021 kl. 22:04
Det är inte många bitar jag kan identifiera men förbaskat snyggt är det!

Citat från: mortil skrivet 25 januari 2021 kl. 00:26
Så snygg.  riktigt riktigt snygg.

Tack ska ni ha!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.