SBC Januari 2021 - Bygg något med en modifierad tile!

Startat av CopMike, 07 januari 2021 kl. 21:32

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike



Swebrick Brick Challenge XLVIII

Regler:

  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas innan midnatt 31 januari.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.
Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.
Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Denna gång kommer vi till en modifierad tile: 22385 Tile, Modified 2 x 3 Pentagonal som funnits med sedan 2016 och finns i totalt 27 färger! Några av färgerna finns endast med tryck men finns ju därför ändå!



Hoppas att så många som möjligt tar chansen att bygga något - utmaningarna är till för att främja kreativiteten och alla bidrag är bra och kan föda andra idéer! :D

Lycka till!

janhansson



CopMike

Citat från: janhansson skrivet 07 januari 2021 kl. 22:21
Citat från: CopMike skrivet 07 januari 2021 kl. 21:32
  • Bilderna ska postas innan midnatt 31 december.
Vilket år?  ;)
Kul att någon faktiskt läser reglerna, och då uppmärksammar att skrivfelsNisse varit i farten :D!

Citat från: andreaseldh skrivet 07 januari 2021 kl. 22:54
Jag gissar på januari ...
Rätt gissat ;D!

Stigge72

Ett krucifix med en förvånansvärt flirtig frälsare.

Fyra av månadens bit i korset och ansiktet kom från dagens inköp: .

Kvarnbacka

Sir Reginald, hertigen av Ketchup.

Tornet

Exotisk krukväxt

CopMike

Lite mer än halva tiden har gått - någon mer har säkert ett bygge på G (även om jag gissar att min valda bit inte fick alla att gå igång på 100%!) :-[?

Tornet

Citat från: CopMike skrivet 19 januari 2021 kl. 16:14
Lite mer än halva tiden har gått - någon mer har säkert ett bygge på G (även om jag gissar att min valda bit inte fick alla att gå igång på 100%!) :-[?

Jag tycker det är en trevlig bit med flera användningsområden. Hoppas vi kommer få se fler av dem innan månaden är slut!

byStfn

Citat från: CopMike skrivet 19 januari 2021 kl. 16:14
Lite mer än halva tiden har gått - någon mer har säkert ett bygge på G (även om jag gissar att min valda bit inte fick alla att gå igång på 100%!) :-[?

Jag tycker det känns som ett normalt antal bidrag hittills :P Jag jobbar på ett just nu :D

Skafte

Och jag har ett helt färdigt bygge i hjärnan. Det krävs lite arbete att förplasta det bara.  ::)

byStfn

#11
Det började med viljan att göra en strykjärn men jag har inte suttit i Stud.io på flera veckor så jag fastnade :P

Strykjärn på strykbräda



EDIT: jag laddade upp en något modifierad version på Flickr och bifogar den här istället.

CopMike

Citat från: byStfn skrivet 19 januari 2021 kl. 23:19
Det började med viljan att göra en strykjärn men jag har inte suttit i Stud.io på flera veckor så jag fastnade :P

Strykjärn på strykbräda
Snyggt, själv kör jag strykfritt ;D! Hur sitter benen ihop/håller fast saxfunktionen?

byStfn

#13
Citat från: CopMike skrivet 20 januari 2021 kl. 05:58
Citat från: byStfn skrivet 19 januari 2021 kl. 23:19
Det började med viljan att göra en strykjärn men jag har inte suttit i Stud.io på flera veckor så jag fastnade :P

Strykjärn på strykbräda
Snyggt, själv kör jag strykfritt ;D! Hur sitter benen ihop/håller fast saxfunktionen?

Det är ju ett digitalt bygge så jag vet inte om friktionen i de pins som håller benen skulle orka bära upp klossarna men min erfarenhet säger mig att det fungerar! Jag gjorde en design med stabilitet men den blev lite för klumpig i mitt tycke. Men den versionen borde kunna fungera även om att 87082 i vitt hade varit att föredra. Jag vill bygga den här IRL så fortsättning följer med vad som kommer fungera bäst :)


Livan86

Citat från: CopMike skrivet 19 januari 2021 kl. 16:14
Lite mer än halva tiden har gått - någon mer har säkert ett bygge på G (även om jag gissar att min valda bit inte fick alla att gå igång på 100%!) :-[?

hade gärna vart med, men tyvärr hittar jag inte biten ifråga  ::)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.