Författare Ämne: [MOC] Amsterdaminspirerat hörnhus  (läst 2507 gånger)

Utloggad Nybohov Creation Ltd.

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Bäst i text. Svår att hata ännu svårare att älska.
  • Antal inlägg: 3 343
    • Mina Lego-byggen och inspirationskällor
SV: [MOC] Amsterdaminspirerat hörnhus
« Svar #15 skrivet: 30 december 2020 kl. 18:20 »
Jättefint hus med luriga tekniker och snygga färger. Men om det ska lukta Amsterdam saknas kroken längst upp på fasaden. (Dessutom lutar många fasader utåt... Tydligen för att man lättare ska få upp möblerna utan att slå i fasaden, men visst, kanske onödig detalj som gör det onödigt komplicerat.)

Tack! Det är fint när, för mig, nya tekniker kommer till användning. Kopplingen till Amsterdam kanske inte är klockren, men det lär finnas något hus utan krok också, har jag hört. Jag håller på med några smala "krokhus", men mitt uppe i allt hittade jag bilden på hörnhuset och gjorde en avstickare.
Max 300; tecken återstår: 211
Bilder i din signatur får inte vara större än 100x40 pixels

Utloggad Jimpen

• Antal inlägg: 76
« Svar #16 skrivet: 02 januari 2021 kl. 23:59 »
Finurlig lösning på det stora fönstret och jättefin byggnad som helhet. Som nybörjare blir man imponerad av alla här.  :)

Utloggad Nybohov Creation Ltd.

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Bäst i text. Svår att hata ännu svårare att älska.
  • Antal inlägg: 3 343
    • Mina Lego-byggen och inspirationskällor
« Svar #17 skrivet: 08 januari 2021 kl. 10:48 »
Finurlig lösning på det stora fönstret och jättefin byggnad som helhet. Som nybörjare blir man imponerad av alla här.  :)

Tackar! Vi har alla känt oss som nybörjare. Hoppas att du kan få inspiration i ditt eget byggande!
Max 300; tecken återstår: 211
Bilder i din signatur får inte vara större än 100x40 pixels

Utloggad Larry Lars

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Antal inlägg: 1 338
« Svar #18 skrivet: 08 januari 2021 kl. 14:06 »
Riktigt snyggt hus med realistisk variation av olika design-val. Ofta en risk att ens inre ordningsman förordar mer symetri. ;)

Roligt att du fått användning för mina fönster-exempel. Att använda en teknik som tvingar en att ha ränder på fasaden kan ofta ge en mer verklighetsnära look och jag gillar det verkligen i detta bygge.

Samma teknik kan göras utan "brackets" om infästningen av fönsterkarmen flyttas "utåt" en brick. Se bild.

by Larry Lars, on Flickr
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!