Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Fagott och notställ

Startat av magnuzobricks, 27 december 2020 kl. 13:03

Föregående ämne - Nästa ämne

magnuzobricks

Hej!

Som fagottist blev jag sugen på att bygga en fagott. Det blev två versioner, en med flera icke-existerande förkromade bitar som ser mer verklighetstrogen ut. Byggde sedan en version med enbart existerande bitar. Den enda icke-legala placeringen av legobit är ess-röret (kofoten). Då jag inte testat i verkligheten kan det finnas problem. Har några idéer på alternativ om jag någon gång skulle testa att bygga den.


Magnus W
, on Flickr



Enbart existerande bitar:





Emma

Coolt! Synd att inte fler kromade bitar finns.

Fler brickseparators i brunt åt folket!

magnuzobricks

Citat från: Emma skrivet 27 december 2020 kl. 17:16
Coolt! Synd att inte fler kromade bitar finns.

Fler brickseparators i brunt åt folket!

Tack! Ja verkligen, det hade varit trevligt.

Det är faktiskt dark orange  ;)

Magnus den store

Lyckat bygge trots icke-existerande förkromade bitar. Om plånboken tillät skulle jag helt klart överväga en piratförkromning. Känns som en givet objekt i display-skåpet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

magnuzobricks

Citat från: Magnus den store skrivet 31 december 2020 kl. 12:26
Lyckat bygge trots icke-existerande förkromade bitar. Om plånboken tillät skulle jag helt klart överväga en piratförkromning. Känns som en givet objekt i display-skåpet.

Tack, kul att höra! Jag ska nog testa att bygga varianten med existerande bitar. Men Chrome Block City skulle kunna vara ett alternativ för krom. Känner du till andra kromare?


Magnus den store

Jag har beställt av ChromeBricks för många år sedan, men jag vet inte om de fortfarande är aktiva inom förkromning. Deras BL-butik är omdöpt (Brick24), och piratförkromning får inte längre säljas på BL.

Sedan har jag bokmärkt Custom Bricks, men jag har aldrig handlat av dem.
https://www.custombricks.nl/
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

magnuzobricks

Citat från: Magnus den store skrivet 31 december 2020 kl. 12:59
Jag har beställt av ChromeBricks för många år sedan, men jag vet inte om de fortfarande är aktiva inom förkromning. Deras BL-butik är omdöpt (Brick24), och piratförkromning får inte längre säljas på BL.

Sedan har jag bokmärkt Custom Bricks, men jag har aldrig handlat av dem.
https://www.custombricks.nl/

Bra tips, tack!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.