Darth Vader väckarklocka 12h till 24h

Startat av Melonas, 11 December 2020 kl. 22:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Melonas

Ny här så vet inte om jag lägger detta rätt, men ett tips till er med Darth Vader klockor (kan hända att det fungerar på andra också). Öppna klockan (4 st skruvar på ryggen och två under hjälmen), dra loss hjälmen (sitter ganska hårt). Med batterier i så håll en kabel mellan den röda kabel och hållet märkt I5. Så ändras klockan till 24h. Detta ändras tillbaka till 12h efter batteribyte så då får man göra om det ingen. Hoppas detta hjälper någon.

andreaseldh

Jag har en Stormtrooper 9002137 och den är 24 timmar utan att man behöver bryta sig in i den. Hoppas du inte har kämpat i onödan.

byStfn

Internet säger att det bara ska vara att trycka på Time Set för att ändra..

Melonas

Det är tydligen så att vissa går det inte att ändra på, testade att trycka på time set på denna men det fungerade inte. Man har tydligen inte kopplat den kabeln som skall gå till anslutning I5 på alla klockor. https://www.swebrick.se/index.php?topic=4380.0

byStfn

Se där - då verkar det vara en grej! Mycket märkligt att inte samma sladdar dras i samma produkt..

BrickMe

Tack för tipset :D. Min klocka gick inte att ändra på något annat sätt. Den har bara visat 12h tidigare. Nu fick jag en anledning till att plocka fram den igen och även isär! Jag lödde dit en kabel till I5 och borrade ett litet hål in i batterihållaren. Där ligger nu andra änden avklippt c:a 2 cm lång som jag kan peta till pluspolen vid batteribyten.