Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

10278 Polisstation

Startat av Eriol, 27 november 2020 kl. 18:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Eriol

Ryktena visade sig stämma:
LEGOs hemsida


Känner mig inte superupphetsad direkt. Återigen amerikansk arkitektur med platt tak. Två stycken pyttesmå sidobyggnader. 2000 spänn och nästan 3000 bitar men dom skickar inte med någon tidningsförsäljare i tidningsståndet..?



ColA

Fantastik 🤗

Det är årets höjdpunkt att hänga på låset och köpa nya huset, åka hem värma på lite glögg, ta fram den redan förbereda moduverse plattan och börja bygga  :)

CopMike

Donughtshop till höger om trappan - den borde gå ganska bra ;D!

eon

Buskarna vid trappan var fina.

Ozp

Ser det inte konstigt ut med två halva hus på var sida?

Emma

Vilka färger har markisen på donutkiosken?

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ColA

Citat från: Emma skrivet 27 november 2020 kl. 19:50
Vilka färger har markisen på donutkiosken?

MDF och RB skulle jag säga

Joacim

Ett visst villhöver behov är det ju på den...

byStfn

Citat från: Ozp skrivet 27 november 2020 kl. 19:28
Ser det inte konstigt ut med två halva hus på var sida?

Kanske lite men bredvid ett annat hus tycker jag ändå det funkar. Fast den mörkgröna fasaden som är 6 studs bred lär ju försvinna bredvid vilken annan byggnad som helst..


Larry Lars

Polisstation som modulhus känns ju lite som ett skämt. Tänk vad mycket annat roligt LEGO det skulle finnas om de kunde sluta klämma ur sig polisstationer på löpande band. ;)

Som hus är det ju riktigt bra dock. Jag tycker de smala byggnaderna runt om känns trevligt realistiska. Tycker mig se sådana utomlands i myllrande städer där varje utrymme måste utnyttjas. I Sverige dök väl inte behovet av smala hus upp alls eftersom vi tenderade att riva alla gamla hus på ett bräde i stället för att fylla på med nytt allt eftersom. :D
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

byStfn

Citat från: Larry Lars skrivet 28 november 2020 kl. 13:27
Polisstation som modulhus känns ju lite som ett skämt. Tänk vad mycket annat roligt LEGO det skulle finnas om de kunde sluta klämma ur sig polisstationer på löpande band. ;)

Ett polishus som inte är vitt och blått känns ju sjukt fräscht i Lego-katalogen dock :P

canuckwannabe

Citat från: Larry Lars skrivet 28 november 2020 kl. 13:27
Polisstation som modulhus känns ju lite som ett skämt. Tänk vad mycket annat roligt LEGO det skulle finnas om de kunde sluta klämma ur sig polisstationer på löpande band. ;)

Som hus är det ju riktigt bra dock. Jag tycker de smala byggnaderna runt om känns trevligt realistiska. Tycker mig se sådana utomlands i myllrande städer där varje utrymme måste utnyttjas. I Sverige dök väl inte behovet av smala hus upp alls eftersom vi tenderade att riva alla gamla hus på ett bräde i stället för att fylla på med nytt allt eftersom. :D
Till exempel:

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.