Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Scholm Arena

Startat av scholm, 23 November 2020 kl. 19:35

Föregående ämne - Nästa ämne

scholm

Så har då äntligen det högst fiktiva fotbollslaget FC Scholm United fått klart sina nya hemmaborg Scholm Arena.
Det har varit en evighetslång process av ratade idéer ända sedan jag skapade den där "snottade" fotbollsplanen för sisådär sju och ett halvt år sedan. Men mycket tack vare TV4:s Lego Masters kom inspirationen tillbaka och slutligen kom lösningen: En arena inspirerad av Allianz Arena i München och svenska längdskidåkarnas dräkter vid OS i Calgary 1988.
Resten gav sig självt med väg, vatten, järnväg och lite annat smått och gott.
Livet är som ett Legobygge - färggrant och fullt av möjligheter.

dalle

Härlig fotbollsarena med omgivning. Skönt att de skippade löparbanan och annat friidrottrams runt planen.  ;)
Sen glädjer det mig att LM  hjälpte dig att få bitarna på plats.  :)

andreaseldh

NPU kuggstänger som läktare!

JonKlarstrom

Gillar inte sport, men snyggt byggt. Gillar tåg och det fanns så två tummar upp =)

Men instämmer i fröjdig byggteknik och bra bygge. Enda oron är om segelbåten kommer under bron? =)
Är inte ett dugg fyndig idag.

Eriol

Omedelbar igenkänning på skiddräkten! Den lokala skidklubben hade samma mönster fast med blått utbytt mot svart och nu i efterhand ångrar jag lite att jag inte tjatade till mig en dräkt. Kanske min skidkarriär tagit en helt annan vändning då också..?

Vandalerna kommer i alla fall få en del att göra med inte mindre än åtta(?) Zlatanstatyer utanför arenan.  :D

Stigge72

Riktigt stiligt!
Kul att se att du fått med både väg, järnväg, vatten och hus runt arenan.

Emma

Region Mitten

Betweenbrickwalls

Många roliga detaljer och riktigt snygg form på arenan! Kul att LM kunde inspirera :-)
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Larry Lars

Riktigt bra byggteknik för den runda arenan. Gillar dekorationsmönstret, där det känns som du känner efter lite utanför symmetri-boxen. ;)

Skulle gärna se en bild på själva arena från sidan eller snett uppifrån.
Fint och roligt bygge!
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

CopMike

Stort, fina byggen med tekniska lösningar och mycket att titta på - bra jobbat :)!

scholm

Citat från: Larry Lars skrivet 27 November 2020 kl. 13:29
Riktigt bra byggteknik för den runda arenan. Gillar dekorationsmönstret, där det känns som du känner efter lite utanför symmetri-boxen. ;)

Skulle gärna se en bild på själva arena från sidan eller snett uppifrån.
Fint och roligt bygge!

Livet är som ett Legobygge - färggrant och fullt av möjligheter.