[MOC] Mos Erra Tradingpost

Startat av Clarmo, 23 November 2020 kl. 18:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Clarmo

"Welcome to Mos Erra tradingpost"
Besök denna handelspost i de yttre kanterna av planeten. Här hittar du allt du behöver, från mat och vatten till droiddelar och elkomponenter. Vi välkomnar alla typer av valuta men ser helst att du har beskaringots eller Imperial credits.
Ett Star Wars inspirerat bygge utan förlaga. Jag har hämtat inspiration från platser som Tatooine, Jakku och Navarro.

Anders67

Riktigt nice bygge, finns ju massor av detaljer att spana in på! Gillar den där gångbron till tornet! Taket på den är ju läckert!

ColA

Riktigt snyggt klossat Clarmo!

JonKlarstrom

Tjusigt, och helt klart Star Wars-vajbs. Men frågan är om det faktiskt är lite naturtroget filmvärlden så det lätt går att konvertera till Indiana Jones-aktigt. Liksom Lucas-världen =)
Är inte ett dugg fyndig idag.

insurrection

Nog för att det är långt till Solna, men "yttre kanterna av planeten" vet jag inte riktigt...

Snyggt bygge iaf!

Clarmo

Citat från: Anders67 skrivet 23 November 2020 kl. 20:10
Riktigt nice bygge, finns ju massor av detaljer att spana in på! Gillar den där gångbron till tornet! Taket på den är ju läckert!

Tackar =) Både bron och taket var kul att pyssla ihop.

Citat från: ColA skrivet 23 November 2020 kl. 20:51
Riktigt snyggt klossat Clarmo!

Tack =)

Citat från: JonKlarstrom skrivet 23 November 2020 kl. 23:03
Tjusigt, och helt klart Star Wars-vajbs. Men frågan är om det faktiskt är lite naturtroget filmvärlden så det lätt går att konvertera till Indiana Jones-aktigt. Liksom Lucas-världen =)

Tack, ja det skulle definitivt konvertera till Indiana Jones, bara byta ut Dewbacken och några av minifigsen
Citat från: insurrection skrivet 24 November 2020 kl. 00:42
Nog för att det är långt till Solna, men "yttre kanterna av planeten" vet jag inte riktigt...

Snyggt bygge iaf!

Tack....kanske är just denna planet platt  ::)

CopMike

Vackert! Jag gillar balansen i dina färgval av Tan, Dark Tan, Dark Orange och LBG - bra klossat :)!

Clarmo

Citat från: CopMike skrivet 27 November 2020 kl. 22:01
Vackert! Jag gillar balansen i dina färgval av Tan, Dark Tan, Dark Orange och LBG - bra klossat :)!

Tack

nic89

Följ mig gärna på instagram (ice Planet 2002, Blacktron2):
https://www.instagram.com/p/B4mQ3TWpFNy/?igshid=18l0as06l4r26