Författare Ämne: Jakten på den försvunna plattan - 4073 i Medium Lime  (läst 1465 gånger)

Utloggad Silence101

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Det är den som går vilse som hittar de nya vägarna
  • Antal inlägg: 1 252
SV: Jakten på den försvunna plattan - 4073 i Medium Lime
« Svar #30 skrivet: 25 februari 2021 kl. 19:29 »
81 färger, då har du tittat på till salu-kolumnen? Man kan lika gärna gå efter vad folk har på sin Wanted list (sa han något bittert), många av de där färgerna finns inte, det är säljare som lagt upp fel. ”Known Colors” är väl den som man får gå efter - dock vet vi ju att det FINNS fler (i det här fallet exempelvis Maersk Blue) som inte funnits i set men hamnat på marknaden ändå, kanske till Legolandskulpturer eller annat.
Ja oj det har jag gjort.
Men då är jag ju närmare målet nu då 😄😄
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Utloggad andreaseldh

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Andreas Eldh
  • Antal inlägg: 5 671
« Svar #31 skrivet: 25 februari 2021 kl. 19:53 »
Edit: Finns kanske en gammal tråd att återuppliva beträffande just nyans skillnaderna så att vi inte tappar bort oss alldeles i Skaftes tråd ;)

Menar du den här? Svåra nyansskillnader

Skafte: Lägg gärna upp din bild med 6 gröna nyanser i den tråden!

Utloggad Emma

• Styrelsen
  • *
  • Sundsvall
  • Antal inlägg: 2 567
« Svar #32 skrivet: 04 mars 2021 kl. 16:57 »
Skafte! Du som har koll på dessa runda små bitar. Förutom medium lime, vilken har varit svårast?

Jag råkade hitta 3 st i sandgrönt hemma hos mig, från harry potter-settet jag köpte för min veckopeng pre dark age! Kan tänka mig att den är en mer ovanlig?

Utloggad Skafte

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Regionsansvarig Gotland
  • Antal inlägg: 5 364
« Svar #33 skrivet: 04 mars 2021 kl. 17:36 »
Ja, Sandgrön är en av de svåraste, liksom Chrome Brass bara i ett Harry P-set. Annars finns också Maersk Blue, men inte i något set, så den är inte så lätt heller. Men alla finns väl på BL, så det handlar mest om hur gärna man vill betala, typ. :)

Utloggad ColA

• Styrelsen
  • *
  • B.I.T
  • Antal inlägg: 1 612
« Svar #34 skrivet: 04 mars 2021 kl. 19:47 »
Ja, Sandgrön är en av de svåraste, liksom Chrome Brass bara i ett Harry P-set. Annars finns också Maersk Blue, men inte i något set, så den är inte så lätt heller. Men alla finns väl på BL, så det handlar mest om hur gärna man vill betala, typ. :)

Men inte medium Lime...

Utloggad janhansson

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Antal inlägg: 260
    • Min Legosida
« Svar #35 skrivet: 04 mars 2021 kl. 22:16 »

Jag misstänker att du menar Chrome Gold? Chrome Brass är inte lika svår att få tag på eftersom det är vad man får i majoriteten av fallen när man beställer Chrome Gold (Åtminstone var det så för mig ;) )

Utloggad Skafte

• Betalande medlem 2021
  • *
  • Regionsansvarig Gotland
  • Antal inlägg: 5 364
« Svar #36 skrivet: 04 mars 2021 kl. 22:34 »
Jaha, så kan det vara numera. Jag har inte beställt någon i krom på länge, eftersom jag hade dem...

Jag fick kolla upp nu, du har ju helt rätt att Gold bara är i ett set (HP), jag hade för mig att det var för Brass också - fast två versioner av Durmstrangskeppet. Men det var visst ett till.

Trans-Black och Trans-Neon Yellow finns visst också bara i ett set, och gammelbrun bara i två.