Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2021

Startat av o0ger, 17 november 2020 kl. 12:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Citat från: Emma skrivet 16 januari 2021 kl. 14:59
Citat från: ColA skrivet 16 januari 2021 kl. 05:37
Kanske nämnts innan men denna gillar jag 71752

Känns väldigt o-lego.

En aspekt som gör att den känns annorlunda är ju att den har samma struktur runt om. Verkar som många AFOL:s tröttnat lite på mångsidiga bitar, där man behöver ta hänsyn till den effekt man valt bort. Varför inte en tegelvägg med samma mönster på båda sidorna? ???

Känns dock som vi missat att diskutera biten 71752 och dess förträfflighet närmare.


En riktig SNOT-bit med räfflat mönster i jämna antalet plates med möjlighet att smidigt byta knoppriktning på vägen. Och sedan är det ju toppen om det blir så att det kommer att gödslas med dessa i set som behöver två plates höjd för enkelt bygge. :)

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Larry Lars

#181
Nya färger på bitar. Flera på ett bräde. ;)

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Selander

Citat från: Larry Lars skrivet 17 april 2021 kl. 12:05
Nya färger på bitar. Flera på ett bräde. ;)



Åhhh jag blir alldeles matt  ;D

Stigge72

Citat från: Larry Lars skrivet 17 april 2021 kl. 12:05
Nya färger på bitar. Flera på ett bräde. ;)


Jag har bara två saker att invända på rak arm: min ekonomi behöver inte fler villhöver-set just nu  :-[ resp. hur sjutton har de tänkt att Ron ska få plats på men av de hästarna?  :P

Larry Lars

#184
Citat från: Stigge72 skrivet 19 april 2021 kl. 10:31
hur sjutton har de tänkt att Ron ska få plats på en av de hästarna?  :P

Det ligger ju en avplockad ryttare framför brädet, så sidoståendes på något sätt typ. Inte idealiskt, men jag tror de tycker att de har tänkt. :)

edit: Såg nu att det finns avbildat på askens baksida. Min gissning är att hästens lutning görs med 15071 eller liknande.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Skafte

3x3 curved corner slope (ej på BL än) från rymdskytteln finns nu på BaP, bara i vitt även om den ser grå ut på bilden.

byStfn

Vänta lite nu...  :o :o :o :o :o :o :o :o


crowwlime_


Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Det tog ett tag för mig också.

Ledtråd:
Räkna antalet vita undersidespluppar.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: andreaseldh skrivet 28 april 2021 kl. 12:38
Det tog ett tag för mig också.

Ledtråd:
Räkna antalet vita undersidespluppar.

Konstigt att bli "chockad" åtta gånger om det är fem pluppar du reagerar på. Hur tänkte du där, Stefan?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Eriol


Ozp

Äntligen!

Larry Lars

Toppen!

Då slipper man använda 32124 när det kniper och verkligen inte fungerar med en skarv inblandat.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

byStfn

Citat från: Eriol skrivet 28 april 2021 kl. 12:43
Lego ansökte tydligen om mönsterskydd för biten i december:

https://justbricks.de/news/2021/01/hat-lego-die-1-x-5-plate-als-geschmacksmuster-schuetzen-lassen-5264/

Åh, då börjar bitarna falla på plats - detta är säkert ett steg i att försöka sätta dit piraterna!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.