Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Fredagskväll om 40 år

Startat av hemmawid, 08 november 2020 kl. 00:09

Föregående ämne - Nästa ämne

hemmawid

Det här bygget byggde jag för två år sedan, digitalt, till en tävling på BriXtar där man skulle bygga ett självporträtt i form av en BrickHeadz. Ända sedan dess har jag velat bygga det i riktiga klossar, och nu har jag äntligen gjort slag i saken. Samtidigt passade jag på att uppdatera det, göra rummet lite större och lägga till massa fler detaljer.

Det här är BY FAR det roligaste bygget jag gjort, så fruktansvärt kul att sitta och klura på små "minilegobyggen". Hoppas ni gillar det!


Emma

Dina glasögon! Fantastisk npu!!! Hink-handtag!

hemmawid


Emma

Plus allt annat... bricksaparators, katterna, båtens flaggor, plastlådorna med lego. Och för den som känner till dig och dina byggen, så syns ju flera av dem!

Godtfred

Fastnade för ditt sortimentskåp i alla färger. Och alla småbyggen så klart.

Nybohov Creation Ltd.

Mycket snyggt!

Jag fattar inte "om 40 år". Jag är redan där,
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

CopMike

Riktigt vackert klossat! Alla nämnda detaljer hittills och jag som kom ur mina Dark Ages genom Star Wars, måste puffa extra för din Millennium Falcon i vitt på väggen - superstilren :D!

ingels

Makalöst fint klossat. Xtra plus för Katterna  :)
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

hemmawid

Citat från: Emma skrivet 08 november 2020 kl. 11:03
Plus allt annat... bricksaparators, katterna, båtens flaggor, plastlådorna med lego. Och för den som känner till dig och dina byggen, så syns ju flera av dem!

Jaaaaa, vad roligt att du upptäckte det!! Tittar man riktigt noga så är det flera av mina "riktiga" legobyggen som jag har tolkat om till (ännu mindre) yttipytti och som är med där. Så kul att nån såg.  ;D

hemmawid

Citat från: CopMike skrivet 08 november 2020 kl. 12:12
Riktigt vackert klossat! Alla nämnda detaljer hittills och jag som kom ur mina Dark Ages genom Star Wars, måste puffa extra för din Millennium Falcon i vitt på väggen - superstilren :D!

Tackar, kul att du såg den! Den har jag byggt tidigare i en större version, tyvärr dock bara i datorn. Men jag tänker att vid den där åldern har vi sparat ihop tillräckligt för att bygga den på riktigt/barnen har flyttat ut och vi slipper vara förståndiga och kan lägga alla pengarna på lego istället.   ;D

Bokeslundsparken

Ja det här var riktigt snyggt! Fantastiska detaljer.

Joacim

Grymt snyggt! Vill ha det sorteringsskåpet typ nu! Förstår vad du menar med att lägga alla pengar på Lego, vill också kunna göra det, nu alltså, men med smått där hemma så går det inte.

Nextuz

Fantastiskt :)
Kul att skapa en miljö där Brickheadz interagerar.

Dock tycker jag att gamle herr Copmike borde kliva ner från stolen, det räcker att swosha från golvnivå vid den åldern. Det kommer spruta joints (höftleder) annars.

Emma

Det är ju Simon som står på stolen och swoooshar!

hemmawid

Citat från: Nextuz skrivet 09 november 2020 kl. 10:15
Fantastiskt :)
Kul att skapa en miljö där Brickheadz interagerar.

Dock tycker jag att gamle herr Copmike borde kliva ner från stolen, det räcker att swosha från golvnivå vid den åldern. Det kommer spruta joints (höftleder) annars.

Tack snälla!!
Dock så måste jag få protestera lite här och klargöra att jag inte är gift med Copmike, utan med en gubbe (?) vid namn Simon W.

Vill också tillägga att min farfar klättrade i träd MED MOTORSÅGEN vid 80+, så att stå på stolen och swoosha blir en baggis (jag kan hjälpa honom upp och ner).

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.