Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] The Bricklyn Stiff Upper Lip Theatre

Startat av Nybohov Creation Ltd., 21 oktober 2020 kl. 09:22

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Jag fick lite känsla för feeling att använda bågarna från bulken när jag såg ranghaals bygge:

Fishing in muddy waters by Ralf Langer, on Flickr

Jag vet inte vad jag ska ha det till, men inte till CB Castonien II i alla fall:

[WIP] Some kind of tower roof
by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

[WIP] Some kind of tower roof by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

[WIP] Some kind of tower roof by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Tillägg 2020-11-12:
Nu är det fotat och klart: https://www.swebrick.se/index.php?topic=15628.msg290719#msg290719

Tillägg 2020-11-22:
Har rensat på Flickr då jag inte längre vill betala för tjänsten och har tagit bort brutna länkar i tråden.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nextuz


Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Nextuz skrivet 21 oktober 2020 kl. 09:30
Snygg frisyr om inte annat :D

När polisongerna viker ut sig (!) på det sättet är det hög tid att gå till frisören ta fram saxen!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Joacim

Åh intressant form. Varför ska du inte utöka ditt Castonien II till nästa 2022 utställning? Eller tänker du på arrangörernas problem att kunna få plats med CB:t? ::)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Joacim skrivet 22 oktober 2020 kl. 05:56
Åh intressant form. Varför ska du inte utöka ditt Castonien II till nästa 2022 utställning? Eller tänker du på arrangörernas problem att kunna få plats med CB:t? ::)

Jag har inga bitar kvar att göra kullersten av! Det är ju också ett logistiskt problem att lösa då jag saknar körkort och måste förlita mig på andra.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Joacim

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 22 oktober 2020 kl. 08:52
Citat från: Joacim skrivet 22 oktober 2020 kl. 05:56
Åh intressant form. Varför ska du inte utöka ditt Castonien II till nästa 2022 utställning? Eller tänker du på arrangörernas problem att kunna få plats med CB:t? ::)

Jag har inga bitar kvar att göra kullersten av! Det är ju också ett logistiskt problem att lösa då jag saknar körkort och måste förlita mig på andra.

Ah det förklarar allt. Förstår att det blir knöligt med frakt då.

Nybohov Creation Ltd.

Jag kom på att jag har kvar en mer svulstig lösning på fasaddekoration än den jag använde i [MOC] Corner shop som jag kanske kan damma av till en teater där kupolen får vara kronan på verket.


Jag passade på att göra en uppsättning teatermasker att smycka entrén med:
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Stigge72

Jag gillar idén med kupolprydd teater, och ser fram emot att se resultatet.

Hur ser taket ut på insidan?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Stigge72 skrivet 22 oktober 2020 kl. 15:31
Jag gillar idén med kupolprydd teater, och ser fram emot att se resultatet.

Hur ser taket ut på insidan?

Inte helt lätt att fota insidan:



Den väger 350 gram! Det går åt en hel del bars.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Stigge72

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 22 oktober 2020 kl. 16:19
Citat från: Stigge72 skrivet 22 oktober 2020 kl. 15:31
Jag gillar idén med kupolprydd teater, och ser fram emot att se resultatet.

Hur ser taket ut på insidan?

Inte helt lätt att fota insidan:



Den väger 350 gram! Det går åt en hel del bars.
Det jag var ute efter var att veta hur det var uppbyggt, och det tror jag att jag har en hyffsad bild av nu. tack.

Nybohov Creation Ltd.

#10
Det blir en wip-tråd för en teater av detta.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

Så snyggt du har fått till mattan med paneler så den ligger 1/2 plate högre än trappan!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nybohov Creation Ltd.

#12
Citat från: o0ger skrivet 23 oktober 2020 kl. 17:15
Så snyggt du har fått till mattan med paneler så den ligger 1/2 plate högre än trappan!

Skoj att du gillar det!

Jag använde samma teknik redan här:

[MOC] High Society Corner Building by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Jag har för mig att det var någon här på forumet som gjorde det innan mig.

Tillägg:
Hittade det, och du gillade det redan då.  ;)
Citat från: o0ger skrivet 07 september 2017 kl. 09:20
Den här trappan är ruskigt snygg tycker jag:


Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

swemixon

Vid en första anblick trodde jag att de skulle symbolisera sittplatserna i teatern men de kan bli riktigt snygga som tak också.
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 23 oktober 2020 kl. 16:26
Kanske kommer alla mina olivgröna bitar till användning till taket. Jag ska testa att ha dem på högkant:

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: swemixon skrivet 23 oktober 2020 kl. 22:59
Vid en första anblick trodde jag att de skulle symbolisera sittplatserna i teatern men de kan bli riktigt snygga som tak också.
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 23 oktober 2020 kl. 16:26
Kanske kommer alla mina olivgröna bitar till användning till taket. Jag ska testa att ha dem på högkant:

Det blir ingen inredning. Tror att bygget skulle bli gigantiskt om det skulle få plats. Jag kör två basplattor brett, men med 8 studs gränder på sidorna. Djupet blir nog också två basplattor, enbart en blir för grunt och mer än två blir ohanterligt.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.