Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Flytta med LEGO. Hur gör man det?

Startat av crowwlime_, 18 oktober 2020 kl. 15:16

Föregående ämne - Nästa ämne

crowwlime_

Jag håller på och packar för flytt och går mest och grubblar på hur jag ska packa allt LEGO. Alla sorterade bitar är inget problem, dom ligger redan i lådor och zip-påsar mm.
Men alla set!? Hur ska jag göra?  :-\
Det är ett tjog större set (tex UCS), en hel drös med medelstora & små set. Lite cc-hus. Och ett gäng MOCs.

Jag vet att det finns några här inne som har flyttat relativt nyligen och redan gjort denna procedur. Har ni några tips?

Är det bara att mosa ner allt i lådor som gäller?  :(

Anders67

Plastfolie runt byggena kan vara ett bra sätt, då sitter det ihop även om några fogar går upp.
Sedan wrappa med bubbelplast eller handdukar. Sedan ner i flyttlådor!

Lycka till!

robinnilsson403

Jag monterade isär en del set i ziplockpåsar, och hade sedan nöjet att bygga ihop det igen efter flytten.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Magnus den store

När min kusin flyttade, la vi enstaka småbyggen i zip-lockpåsar med mycket luft i. Gick något sönder så låg delarna kvar i påsen, men luften gjorde även påsarna till luftkuddar. Det funkade inte perfekt, men godkänt.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

crowwlime_

Smart med hela set i påsar! Kanske borde hitta en som passar till ::)

Magnus den store

Kör på om du hittar en så stor zip-påse och flyttlåda. 

I kusinens fall handlade det om liknande skeppet från och som lades i varsin zip-påse, eller , som delades i tre zip-påsar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Stigge72

Jag har kört med lådor som är lite större än det som ska packas, och ett par plastbubblor eller var med bubbelplast runt, och sedan ner i flyttkartonger.

crowwlime_

Det har slutat i att seten åker ner i lådor av denna typ. Ganska tajt packat men ändå stabilt och lite tygtrasor in emellan där det finns risk för repor på tex cockpits som denna. Det som legat i sorteringslådorna men är tillräckligt små bitar för att riskera att trilla ur under transport har hamnat i ziplock, och ner i en låda med bara påsar från sorteringslådorna. Får hoppas att jag inte blir allt för galen när jag ska plocka upp allt igen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.