Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] IKEA Bygglek-lägenhet

Startat av Mikael Sol, 16 oktober 2020 kl. 18:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

Jag använde locken till de nya Ikea/Lego Bygglek-askarna som plattor till en höjd nivå i min Lego-stad, så nu har jag själva lådorna kvar, och funderade lite över vad jag skulle göra med dem.
Kom på att tittskåp är rätt kul. Så jag satte igång och byggde en liten lägenhet i en av Bygglek-lådorna.
(video längst ner för er som vill se byggprocessen och höra mina slappa skämt)


Översikt över hela lägenheten. Varje rum är byggd på en varsin platta, så de är lätta att ta ut och fixa med.



Sängen, med utdragbar låda under.




Badrummet


Väggen mot sovrummet och väggen (spegel-klistermärke)


Hallen


Ena halvan av lägenheten


Köket och vardagsrummet






Rummen ihop utan lådan


Och så allt samlat igen




Video










Betweenbrickwalls

Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Jesperrydhog

Det tycker jag att det här var bra idé att göra. :) ;)

byStfn


Emma

Jättekul idé! Snygg lösning med sängförvaringen med strumpor i!

Sänglampan är väldigt stor, kanske fila på en mer slimmad variant? Men det är sjukt svårt att bygga så pass kompakt som du gjort.

Funderade på dörren med fönster in till toan, är det frostade "glas"?

Bra byggt!

Joacim

Wow snygg i ett så kompakt format!

BeardedNerd

Snyggt och detaljerat. Det är väl en brist att lådorna är stängda runtom så det inte går att bygga dörrar. Men visst borde det fungera att stapla lådorna på sidan och bygga in i dem som diorama också?

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

ingels

Jag är rätt så säker på att Ulla-Britt är supernöjd med sin bostad. Ikea har då verkligen tänkt till när dom samarbetade med Lego och skapade Bygglek för nästkommande generation som sitter inomhus med sina dataspel och surfplattor (modern tappning av Surfbräda ?) då man inte har en chans att ta sig ut i naturen utan kan stänga in sig i sin egen anti-sociala bubbla och slippa träffa folk... Jag menar Minifiggisar

Kanonbra klossat och lösningarna på hur man får ihop en lägenhet i en Bygglek är ju geniala. Blir det möjligtvis större boenden i de lite större Bygglekslådorna ?
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.