Författare Ämne: [MOC] Jack's Bar + VIBB  (läst 605 gånger)

Utloggad Eriol

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 129
[MOC] Jack's Bar + VIBB
« skrivet: 18 september 2020 kl. 22:34 »
Efter min senaste bitleverans har jag till slut lyckats bli klar med några modulhus som jag kämpat länge med.

Jack's Bar är byggd med mycket inspiration från en verklig förlaga som jag hittade när jag vandrade runt med Google Streetview i Gdansk. Ville bygga ett högt och smalt hus och fastnade för den lite speciella fasaden och utmaningen med att bygga våningsplan som inte stämmer med de horisontella linjerna på utsidan av byggnaden. Huset är byggt som modulhus med våningar som går att separera men utan inredning. Uteserveringen följer nog inte riktigt svensk alkohollagstiftning...

Utloggad Eriol

• Betalande medlem 2020
  • *
SV: [MOC] Jack's Bar + VIBB
« Svar #1 skrivet: 18 september 2020 kl. 22:46 »
VIBB (Very Important Business Building) är byggd lite mer på känsla och till stor del med bitar som fanns till hands. Ville prova tekniken med snottade tiles som ramar in fönstren och lade nog ner nästan onödigt mycket möda på att inte få några glipor någonstans. Skulle egentligen helst byggt ett par bricks högre nedervåning och kanske en skylt av något slag så hade proportionerna känts bättre, men alla mina dbg-bitar gick åt till att bygga moduverse-plattor. På bottenplan pågår någon slags Very Important Business, trots att man inte verkar ha investerat i modern kontorsutrustning än...

Utloggad Eriol

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #2 skrivet: 18 september 2020 kl. 22:57 »
Har jobbat en del på att få till helheten i mitt kvarter med bland annat konsekvent trottoarutseende och gatuutsmyckningar. "Bakgården" blev en övning i att lägga kullersten och när det känns lite väl grått så kan man alltid ställa dit en gul motorcykel...

Tyvärr kommer jag nog bli tvungen att riva det mesta av det här ganska snart eftersom många av bitarna kommer behövas om jag ska få ihop något vettigt till Castonien CB:t.  :( 

Utloggad Anders67

• Ordförande & Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 8 197
« Svar #3 skrivet: 19 september 2020 kl. 10:36 »
Det växer fram en hel gata här, kul framsida på första huset!

Utloggad CopMike

• Global Moderator
  • *
  • Fabuland forever!
  • Antal inlägg: 2 094
« Svar #4 skrivet: 21 september 2020 kl. 05:52 »
Snygga hus! Kul att se hur du tar fram olika hus med olika men ändå passande stilar :)!