Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Amazon: Destruction

Startat av Full Plate, 10 september 2020 kl. 22:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

Tredje temat i vårt Amazonas collab är 'Destruction'.

Detta bygge går i en helt annan ton än de tidigare två, vilket är meningen.

Regnskogen står inför många hot. Ett av dem är små, illegala guldgruvor, där marken förstörs och förgiftas i syfte att hitta guld som förts ned från Anderna av floden. Dessa konstruktioner är högst temporära, och konstrueras och överges inom loppet av någon vecka, och lämnar efter sig gapande lerhål.

Inget kul eller vackert bygge, men att bygga Amazonas utan att ta sig an de många problem som regionen står inför, hade känts fel.

Från det tekniska perspektivet så var det här lite utanför vad jag normalt bygger. Allt ska se ut att vara temporärt - ihopslängt för att fungera en kort stund, men inte för att hålla.

Jag ville också undvika att trivialisera ämnet, vilket gjorde att jag körde med "fleshisar" för realism, och undvek polariserande ansiktsuttryck, typ de typiska lego "bad guys" som annars är rätt vanliga.

Hoppas ni gillar bygget, även om den estetiska nivån hållts medvetet låg.










janho

Mycket fint! Det skulle vara intressant att kunna se alla tre byggen nära till varandra för att kunna uppleva kontrasten. Jag är också nyfiken av musiken som skulle hänga med i kollaborationen. Finns det ett ställe där man får lyssna?

o0ger

Jag gillar verkligen den här serien av byggen du har gjort. Älskar hur du får till kanterna på lerpölen med alla wedge plates!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Joacim


Full Plate

Citat från: janho skrivet 11 september 2020 kl. 08:33
Mycket fint! Det skulle vara intressant att kunna se alla tre byggen nära till varandra för att kunna uppleva kontrasten. Jag är också nyfiken av musiken som skulle hänga med i kollaborationen. Finns det ett ställe där man får lyssna?
Tackar!

Jepp, jag återkommer med hela resultatet imorgon, även inkluderat en youtube länk till hela projektet med alla byggena och musiken.

Citat från: o0ger skrivet 11 september 2020 kl. 08:46
Jag gillar verkligen den här serien av byggen du har gjort. Älskar hur du får till kanterna på lerpölen med alla wedge plates!
Tack o0ger! Kul att du gillar den :) Lite krånglig, men blir rätt bra.

Citat från: Joacim skrivet 11 september 2020 kl. 10:06
Snyggt i sin dysterhet.
Tackar! Jepp, inte det mest upplyftande bygget.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.