Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Österlånggatan..

Startat av miketype, 07 september 2020 kl. 16:04

Föregående ämne - Nästa ämne

miketype

Har inte byggt något på att tag men efter en promenad fick jag en idé. Jag ska ta avstamp i ett hörnhus på Österlånggatan (i Trollhättan) och se vart det tar vägen. Huset har en ganska avskalad look, något åt nyklassicism. Tyvärr har några andra verksamheter lämnat en del spår som jag kommer hoppa över. Har nu en prototyp på väg i olivgrönt med lite grå detaljer och inom kort dark red. Tyvärr känns version ett rätt klumpig och jag ska pröva med lite mindre hörn o s v.


robinnilsson403

Låter spännande! Har du några bilder?  :)
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Joacim

Snyggt ska bli intressant att följa.

Eriol

Spännande! Ett typiskt sånt hus som jag också skulle kunna få för mig att bygga. Men vad är det för färg egentligen? Ser lite gul-grönt ut i GoogleMaps...

Kwagge

Lite bredare hus hade nog gjort susen o du hade fått in fönster till höger om dörren med.

Tummen upp!

miketype

Ja färgen är lite trött i verkligheten men är mer olive green än sand green. Dark red kommer att bli en kompromiss då tilltänkta fönster inte finns annat än som standard röd. Ja det hade nog varit en bra ide att låta huset expandera men har redan några rektangulära i hyllan och vill pröva. Tack för feedback.

miketype

Uppdaterar status för bygget. Det blir som alltid många vändor och iterationer. Man bygger och bygger om. Ständigt saknas det bitar dessutom. Men här finns ju tjusningen också i just dessa utmaningar.

ColA


miketype

Tack. Väntar på mer bitar..

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.