Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC Augusti 2020

Startat av byStfn, 12 augusti 2020 kl. 14:26

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Swebrick Brick Challenge XLIII

Regler:   

  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas innan midnatt måndag 31 augusti.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.
Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Månadens bit är den klassiska flaggan 2335 Flag 2 x 2 Square - med eller utan tryck! Den har varit med nästan lika länge som jag själv och finns i hela 387 set, 16 färger och med över 200 unika tryck/klistermärken!



Lycka till!

byStfn



Inspiration utom tävlan! Jag nyttjade endast en liten bit av flaggan i bygget av min gamla bostad! Närmare bestämt en imperialistflagga från första pirat-seten som kom på 90-talet.


Stigge72

Citat från: byStfn skrivet 12 augusti 2020 kl. 14:36


Inspiration utom tävlan! Jag nyttjade endast en liten bit av flaggan i bygget av min gamla bostad! Närmare bestämt en imperialistflagga från första pirat-seten som kom på 90-talet.


Finurligt utnyttjande av trycket.
Sitter den fast på baksidan, eller hänger den "löst"?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Stigge72 skrivet 17 augusti 2020 kl. 00:41
Finurligt utnyttjande av trycket.
Sitter den fast på baksidan, eller hänger den "löst"?

Minns att jag hade sett lösningen:

Citat från: byStfn skrivet 16 april 2020 kl. 17:58
Citat från: andreaseldh skrivet 16 april 2020 kl. 16:49

  • Vilken fiffig skruvmejsellampa!
  • Är det en 36840 som håller upp soptunnan byggd av 11477 och plate 1x1?
  • Hur har du gjort markisen?

Tack! Det var ett intensivt letande av bitar innan jag hittade rätt kombo för lyktstolpen som funkade i skalan!
Soptunnan är hundra procent korrekt analyserad :)
Markisen är en Imperialist-flagga (2335p04) från min barndom som en extra hommage till det piratlego som faktiskt fanns innanför husets väggar.


Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Tornet


pehter aka ibbe

Inte fått ihop alla bitar så det får bli ett digitalt bidrag.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.