Författare Ämne: [MOC] LEGO Ideas - En "liten" hyllning (samtliga 31 modeller i miniatyr)  (läst 4993 gånger)

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Passionerad byggare med perfektionistiska drag.
  • Antal inlägg: 2 086
    • Bricks by Stfn @ Flickr
Idag släpptes det 31:a Lego Ideas-setet, Grand Piano och jag har älskat Ideas sedan det hette Cuusoo! Just för tillfället har jag inte möjlighet att komplettera min samling så istället så kommer jag bygga miniatyrversioner av samtliga set (sporrad av community-aktiviteten) under augusti för att dels hålla mig sysselsatt men även för att få en liten överblick över samlingen i miniformat. Och givetvis för att jag älskar att bygga miniatyrbyggen :D

Formaten på byggena kommer vara löst baserade på skalan som sattes i och med modellerna i 40290 (Brickset).

LEGO Cuusoo #001
21100 (Brickset) Shinkai 6500 Submarine

Den första tillika fulaste modellen av alla (ironiskt nog även dyrast) debuterade i japan 2011. Designad av Steen Sig Andersen inspirerad av fan-modellen på Cuusoo från användaren at_guy. Limiterad till 10.000 exemplar vilket speglar priset som i skrivande stund ligger på nära 7500 för en ny ask (genomsnitt på Bricklink).

LEGO Cuusoo #002
21101 (Brickset) Hayabusa

Cuusoo nummer två släpps egentligen efter nummer tre, åtminstone för försäljning i USA troligen pga att Hayabusa liksom 21100 var tänkt som exklusiv för japanska marknaden. Designad av Melody Caddick efter en fan-modell av användaren daisuke.

LEGO Cuusoo #003
21102 (Brickset) Minecraft Micro World The Forest

Cuusoo-set nummer tre, även den från 2012, var en miniatyrversion av en minecraftvärld som till största delen bestod av hundratals 1x1 plates och tiles. Hittills det enda projektet som övergått i en lyckad produktserie efter en justering av skalan till minifigurskala. Inskickad av användaren mojang och omdesignad av Steen Sig Andersen för LEGO.

LEGO Cuusoo #004
21103 (Brickset) The DeLorean Time Machine

Den ökända DeLorian-modellen som designades av två fans, Togami och Sakuretsu och som enligt många "förstördes" av LEGO-designern Steen Sig Andersen. Denna trenden, att fan-modellen hålls som den bättre, är något som kommit att vidhållas under åren. Modellen släpptes officiellt i augusti 2013 men förhandsförsäljning pågick redan under det årets San Diego Comic Con i juli.

LEGO Cuusoo #005
21104 (Brickset) NASA Mars Science Laboratory Curiosity Rover

I och med Curiosity så tar LEGO upp sitt samarbete med NASA efter en 11-årig paus. Återigen designar Steen Sig Andersen efter ett original av användaren Perijove som faktiskt jobbade på det riktiga fordonet. Släpptes i januari 2013, lite drygt ett år efter att originalmodellen lagts upp på plattformen!

LEGO Ideas #006
21108 (Brickset) Ghostbusters Ecto-1

Det sjätte projektet att sjösättas var den mäkta populära ambulansen från filmen Ghostbusters (1984) och i och med detta så hoppade artikel-numreringen till pga att tre andra Minecraft-set klämdes ut i och med releasen av The Forest men den stora förändringen som skedde var att LEGO Cuusoo blir LEGO Ideas med ny logga men gammal numrering, dvs #6. Designad av Marcos Bessa på LEGO, trogen ett original av Ghostbusters-fantasten Brent Waller. Släppt i juni 2014.

LEGO Ideas #007
21109 (Brickset) Exo Suit

Nummer sju av Ideas-seten var en hyllning till till mechs och designad av ett Classic Space-fan vilket fick Lego att introducera gröna rymdfigurer som dessutom namngavs efter fan-designern Peter Reid och hans flickvän Yvonne. Designad av Mark Stafford på LEGO och släppt i december 2014.

LEGO Ideas #008
21110 (Brickset) Research Institute

Ideas-set nummer åtta är speciellt av många anledningar! Fan-designern Ellen Kooijman a.k.a. Alatariel är bosatt i Stockholm och arbetar på Naturhistoriska riksmuseet till vardags och var således den första svensk-boende på LEGO Ideas som gått hela vägen till ett färdigt set. Märkligt nog så släpptes det här setet extremt limiterat och sålde slut nästan direkt. Det erbjöds endast mellan augusti-december 2014 (fanns i vissa regioner kvar på lego.com till februari 2015) vilket är något av det kortaste "hyll-livet" jag sett överhuvudtaget på ett Lego-set. Designad av Ideas-veteranen Steen Sig Andersen.

LEGO Ideas #009
21301 (Brickset) Birds

Artikelnummerändring till 213xx i och med att Minecraft tar över serie 211. Det spelar såklart ingen som helst roll för bygget i sig som här är tre fåglar designade av användaren DeTomaso och troget återskapade av LEGO och Steen Sig Andersen som den här gången i stort sett endast ändrade fötterna. Thomas Poulsom som fan-designern heter på riktigt var en av de första att få väldigt mycket media pga sitt bygge och var med i en lego-dokumentär och flertalet stora tidningar. Släppt i januari 2015.

LEGO Ideas #010
21302 (Brickset) Big Bang Theory

Swebrick-vännen Alatariel gjorde det igen genom att bli övertalad av Glen Bricker att skicka in sitt bygge till Ideas och väldigt snabbt fick deras projekt ihop 10000 (de sista 5000 rösterna kom in på 5 dagar!) och produkten blev till! LEGOs designer Steen slår återigen till. Släpptes i butik i augusti 2015.

LEGO Ideas #011
21304 (Brickset) Doctor Who

Numreringsmiss (enligt samlar-stfn) i och med att nummer 11 i serien har ett högre artikelnummer än nummer 12. Oavsett ett fantastiskt original-set av fandesignern AndrewClark2 och LEGOs Samuel Johnson som haft ett förflutet inom Chima och City innan han fick designa Ideas-byggen. En rolig anekdot är att Johnsons farbror (?) spelade seriens åttonde doktor. Även detta ett rekordbygge i tid som laddades upp på plattformen i februari 2014 och fanns på hyllorna december 2015.

LEGO Ideas #012
21303 (Brickset) WALL•E

Fanmodell av Angus MacLane som vid tiden arbetade på Pixar som animatör. Designat av LEGO-designern Steen Sig Andersen och släppt i september 2015. Stora problem kom med nackens konstruktion kom snart till LEGOs kännedom och det skickades ut en alternativ lösning med nya instruktioner och ett antal bitar till de som efterfrågade.

LEGO Ideas #013
21305 (Brickset) Maze

Originalmodell av Jason Alleman mer känd som en del av JK Brickworks på Youtube. Här någonstans började ett större fokus att läggas på originalkreatörerna som syns mer i media och flertalet har åkt runt antingen till sin lokala LEGO Store eller på en mindre turne beroende på var de kommer från. Det klassiska labyrintspelet fanns i butik relativt kort tid, endast sju månader mellan april och november 2016. Designad återigen av LEGOs veteran Steen Sig Andersen.

LEGO Ideas #014
21307 (Brickset) Caterham Seven 620R

Designat av fandesignern Carl Greatrix och LEGOs Henrik Andersen. Ett fantastiskt underskattat bygge som konstigt nog nästan inte ökat i värde alls under åren vilket den i stort sett är ensam om. Släpptes i oktober 2016.

LEGO Ideas #015
21306 (Brickset) The Beatles Yellow Submarine

En personlig favorit igen mest pga den oerhörda osannolikheten att LEGO skulle släppa ett Beatles-set än mindre den gula undervattensbåten. Designad av Kevin Szeto och finslipad till hög grad av LEGO-designern Justin Ramsden. Modellen nyttjade många för säsongen nya bitar och ett flertal bitar i s.k chima-gul. Släppt i november 2016.

LEGO Ideas #016
21308 (Brickset) Adventure Time

Adventure Time var en sån typ av licens som förekom flitigt på Ideas-plattformen men det var fan-designern Ludovic Piraud som fick igenom sina bitbyggda, relativt simpla karaktärer. LEGO-fans såg det genast som en missad möjlighet till klassiska minifigs även om de dök upp lite senare i och med LEGO Dimensions. Det färdiga setet är fortfarande illa omtyckt av många fans och är det Ideas-set som faktiskt är värt mindre än sitt list-pris. Designad av Chima och Ninjago-designern Adrian Florea som sitt enda bygge utanför de två serierna. Släpptes december 2016 och fanns kvar till januari 2019 vilket gör den till en av de Ideas-set med längst liv på hyllorna. Baserat på värdeminskningen går det att dra slutsatsen att det tog tid innan askarna som producerats tog slut - men endast en spekulation från min sida såklart :)

LEGO Ideas #017
21309 (Brickset) NASA Apollo Saturn V

Den klassiska raketen komplett med månlandning i nanofigskala är nog mångas favorit. Designad av Felix Stiessen (saabfan) och Valérie Roche (whatsuptoday) och LEGOs Carl Merriam och Mike Psiaki. En rolig kuriosa (som de flesta känner till) var att de lyckades matcha antalet bitar i setet med årtalet för månlandningen, 1969. Släpptes i juni 2017 och såldes till december 2019 vilket är en relativt lång livstid för det normala Ideas-setet hittills.

LEGO Ideas #018
21310 (Brickset) Old Fishing Store

Ett av de mest populära och lyckade projekten av Robert Bontenbal. På sex veckor fick han sina 10000 röster och efter hans framgångar har många andra försökt med liknande projekt i stil och detaljrikedom. LEGOs designer Adam Grabowski gjorde modellen levande med minutiös detaljrikedom olikt något set tidigare (eller senare?).

LEGO Ideas #019
21312 (Brickset) Women of NASA

Utskälld för att vara en minifig-display av ett mansdominerat community men efter en raketvärd mot 10000 röster på två veckor så var det succé! Värdemässigt ligger den kvar på samma summa som den såldes för vilket återigen är rätt ovanligt för Ideas-set. Såldes mellan november 2017 till juni 2019 och designades av vetenskapsförfattaren Maia Weinstock (20tauri) och förfinades av LEGOs Gemma Anderson och Marie Sertillanges.

LEGO Ideas #020
21313 (Brickset) Ship in a Bottle

Jake Sadovich från mitten av USA nådde sina 10000 röster på 48 dagar med ett rätt klumpigt bygge som sedan förfinades av LEGOs Tiago Catarino. Setet är kanske mest känt för att återuppliva den gigantiska Trans-Clear Panel 6 x 6 x 9 Corner Convex with Curved Top 6002 för att få till flaskans form.

LEGO Ideas #021
21314 (Brickset) TRON: Legacy

Två bröder från England (BrickBros UK) skickade in designen som skulle ta över två år på sig att nå 10000 röster. LEGOs Junya Suzuki och Samuel Johnson tog sig an uppgiften att omtolka bygget och de gav oss dessutom en extra cykel utöver originaldesignens blåskimrande. Släppt i april 2018 och fanns på hyllorna till november 2019.

LEGO Ideas #022
21311 (Brickset) Voltron

I nuläget det närmsta en officiell Transformer vi kommer i LEGO! Inspirerad av den animerade tv-serien Voltron från 1983 designade Leandro Tayag (len_d69) de fem karaktärerna och deras lejonrobotar som tillsammans sätter ihop sig till Voltron. LEGOs designer Niek van Slagmaat arbetade hårt med att realisera setet enligt LEGOs standards. Nästan 2.5 år efter projektet på rekordfart samlat sina 10000 röster så släpptes setet i augusti 2018 och fanns på hyllorna i knappt ett och ett halvt år.

LEGO Ideas #023
21315 (Brickset) Pop-Up Book

Det andra bidraget från Jason Allemann som den här gången bara var ansvarig för den tekniska lösningen som Grant Davis tidigare hade löst med gummiband i sin originalidé. Det slutgiltiga setet är fantastiskt mycket finare då lite tekniska lösningar krävde en förfinad framsida. LEGO-designern Wes Talbott hjälptes av grafikern Crystal Marie Fontan som designade bokens titeln som trycktes på en 8x16 tile i reddish brown. Släpptes i november 2018 och ryktas gå ur sortimentet till vintern enligt vissa källor.

LEGO Ideas #024
21316 (Brickset) The Flintstones

Andra setet från fandesignern Andrew Clark som nu ingår i den trion av fans som fått två set utgivna. Många tyckte att LEGOs Ricardo Silva gjorde ett sämre jobb med den slutgiltiga modellen men allt som hände var att setet designades om från display till mer av ett lek-set som historiskt är den vanligaste ändringen. Släppt i mars 2020 och också ryktad att försvinna i december 2020.

LEGO Ideas #025
21317 (Brickset) Steamboat Willie

Ett oväntat set i det att den visar en gammal scen ur Disney som kanske mest är intressant av cineastiska skäl men även att det rör sig om ett svartvitt set! (åtminstone på utsidan) Det stoppade inte fandesignern Máté Szabó (szabomate90) från Ungern att samla ihop 10000 röster. Setet slipades till ytterligare med lite roliga funktioner av LEGOs designer John Ho. En rolig kuriositet var att första tryckningen av kartongerna var numrerade med det tidigare nummer #024 istället för det riktiga #025. Släpptes i mars 2019.

LEGO Ideas #026
21318 (Brickset) Tree House

Det hittills största Ideas-setet med strax över 3000 bitar är en modern klassiker med dubbla uppsättningar löv för både sommar- och höstskrud. Designades och skickades in av Kevin Feeser (KevinTreeHouse) och arbetades om från originalets mer koloniala, mörka känsla till ett mer lekfullt familjevänligt träd. Släppt i juli 2019.

LEGO Ideas #027
21319 (Brickset) Central Perk

Det klassiska caféet från tv-serien Vänner designat av Aymeric Fievet (Mric76) som likt många inspirerades av framgången med Big Bang Theory och byggde sin favorit-tvserie. Milan Madge på LEGO tog hand om den officiella designen och raffinerade bygget på ett förträffligt sätt. Släppt i september 2019.

LEGO Ideas #028
21320 (Brickset) Dinosaur Fossils

Baserad på en fan-kreation från franske Jonathan Brunn (Mukkinn) som dock var något helt annat. LEGOs designer Niels Milan Pedersen beskrev att han var tvungen att hitta på något eftersom många bitar Brunn använt fanns inte längre i produktion. Slutresultatet är väl genomfört men mer intressant är det att en skelettversion av 31058 (Brickset) i väldigt snarlik skala om än mer detaljerad. Pedersen är en legendariskt designer som gör comeback till att designa set efter 10 år på annat håll i företaget. Han har varit med sedan 80-talet och designade bl.a 6080 (Brickset) Kings Castle och 6285 (Brickset) Black Seas Barracuda samt stora delar av resterande pirat-set.

LEGO Ideas #029
21321 (Brickset) International Space Station

Den internationalla rymdstationen är det enda Ideas-bygget som inte gått vidare men som i och med 10-årsjubileumet gavs en ny chans. LEGO hade då säkrat samtliga licenser för fyra utvalda set som blivit nekade tidigare och lät fansen rösta. Föga förvånat vann rymd-setet och kom ut som nummer 29. Inskickad av Christoph Ruge (XCLD) och förfinad av LEGOs Samuel Johnson. Släppt i februari 2020.

LEGO Ideas #030
21322 (Brickset) Pirates of Barracuda Bay

Ett enda stort kärleksbrev till 1989 års set 6285 Black Seas Barracuda. Intressant nog var originalkreationen av Pablo Sánchez Jiménez (Bricky–Brick) inte alls kopplad till de första pirat-seten utan var helt enkelt en pirat-ö byggd av vrakdelar. När LEGOs designer Milan Madge insåg att det möjligheten att bygga både skeppet som sedan kunde transformeras till pirat-ön så var konceptet spikat. Till ovanligheterna hör att både originalmodellen av Jiménez och conceptmodeller av Madge visas upp i instruktionsboken. Släppt i april 2020.

LEGO Ideas #031
21323 (Brickset) Grand Piano

Utan tvekan en av de mest avancerade och intrikata officiella LEGO-moodellerna som producerats och som dessutom tog Donny Chens (SleepyCow) fantastiska originalkreation till ytterligare höjd med en app som producerar ljud och gör modellen självspelande! Förfinad av Woon Tze Chee och Steen Sig Andersen. Släppt 1:a augusti 2020 och det som fick mig att tänka tanken att kanske bygga ALLA Ideas-set - en varje dag - under augusti månad eftersom jag ändå inte kunde ut och handla på releasedagen som jag i stort sett gjort sedan jag började samla dessa set.

LEGO Ideas Gift with Purchase
40335 (Brickset) Space Rocket Ride

Moments in Space hette tävlingen som gick av stapeln under januari och februari 2018 där uppgiften var att göra ett present-set som skulle följa med köp över en viss summa i LEGOs butiker och online. Vinnaren blev Mark Smiley (mjsmiley) från Texas, USA, som fick se sitt set i butik under två veckor i juni 2019.
---

STATISTIK

Antal bitar: 6919
Antal unika bitar (lots): 1174
Antal färger: 58

Nu är augusti slut - men snart kommer det nya Ideas-set! :D
« Senast ändrad: 01 september 2020 kl. 23:14 av byStfn »

Utloggad Nybohov Creation Ltd.

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Bäst i text. Svår att hata ännu svårare att älska.
  • Antal inlägg: 3 095
    • Mina Lego-byggen och inspirationskällor
SV: [MOC] LEGO Ideas - En "liten" hyllning (uppdateras varje dag i augusti)
« Svar #1 skrivet: 02 augusti 2020 kl. 16:31 »
Hoppas att du kan ro det i land!
Max 300; tecken återstår: 211
Bilder i din signatur får inte vara större än 100x40 pixels

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #2 skrivet: 03 augusti 2020 kl. 00:29 »
Hoppas att du kan ro det i land!

Tack! Blidde lite sen idag pga diverse landsbygdsproblematik men än så länge känns det bra.

Dagens bidrag till förstaposten blev den supertrista Hayabusa som jag inte ens tänkt bygga eftersom upplevelsen knappast motsvarar värdeminskningen det innebär att bryta min förpackning :P Dock fick jag lite att bita i med den här modellen eftersom skalan är lite för liten för att på ett snyggt sätt återskapa technic-lösningen som håller solpanelerna på plats i originalmodellen.

Och för er som kan numreringen i huvudet så blir morgondagens modell ÄNNU tristare! :D

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #3 skrivet: 03 augusti 2020 kl. 23:49 »

Oerhört svårt att hålla fjärdedelsskalan idag då originalet redan är väldigt stiliserad men en kul utmaning. Vet inte om jag är supernöjd med resultatet men så är också det här setet ett av de allra tråkigaste i mitt tycke och det förblir även det obyggt i samlingen hittills. Ursprungligen köpt som parts-pack innan jag börjat samla på Cuusoo/Ideas  :)

Utloggad CopMike

• Global Moderator
  • *
  • Fabuland forever!
  • Antal inlägg: 2 035
« Svar #4 skrivet: 04 augusti 2020 kl. 11:26 »
Grymma byggen so far och en riktig kul idé - jag kommer att kolla varje dag :D! Snyggt byggt!

Utloggad Godtfred

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Regionsansvarig Östra G
  • Antal inlägg: 1 646
« Svar #5 skrivet: 04 augusti 2020 kl. 11:32 »
Fina byggen, det är kul att bygga smått! Skickade in min lilla "Yellow Submarine" till Ideas-sidan.

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #6 skrivet: 04 augusti 2020 kl. 12:44 »
Fina byggen, det är kul att bygga smått! Skickade in min lilla "Yellow Submarine" till Ideas-sidan.

Älskar att bygga smått!! Jag minns din undervattensbåt men har inte velat kolla in några andra byggen för att inte inspireras/begränsa mig för mycket! år kolla 1:a september när jag är klar med det här..

Grymma byggen so far och en riktig kul idé - jag kommer att kolla varje dag :D! Snyggt byggt!

Tack så mycket! Från och med nu börjar modellerna bli lite roligare så ser fram emot den här utmaningen från när jag slår upp ögonen på morgonen! :D

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #7 skrivet: 04 augusti 2020 kl. 23:05 »
Dagens bygge var svårt att klara av i den satta skalan 1:4 som jag försöker hålla mig till pga originalets storlek och min vilja att detaljera modellen så mycket som gick samt att ha med någon form av representation av figurerna. Jag landade på en ungefärlig skala på 1:2,5 och jag misstänker att det inte är sista gången jag ökar storleken för att uppnå dylikt resultat :)

Jag har valt att släta till min modell och inte ens försöka avbilda den märkliga originalmodellen utan snarare minnesbilden av en DeLorean och originalet för att få en så snygg modell som möjligt :D

Utloggad Larry Lars

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 1 246
« Svar #8 skrivet: 05 augusti 2020 kl. 12:39 »
Verkligen ett inspirerande projekt. ska bli roligt att följa.
Eftersom jag älskar allt BTTF måste jag ju kommentera och säga att din micro-version bättre representerar originalet än den oficiella Ideas-modellen.

Dina byggen kommer bidra med en spännande time-line med påminnelser om hur skeptisk och ovilligt inställd jag är till hela CUUSOO-debaklet. ;)

Från starten med TLG's drömmar om nördiga toppstudenter som skapar byggen värdiga skolans "Science Fair", fram till så gott som uteslutande "Intellectual Property Click Bait".
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #9 skrivet: 05 augusti 2020 kl. 12:44 »
Verkligen ett inspirerande projekt. ska bli roligt att följa.
Eftersom jag älskar allt BTTF måste jag ju kommentera och säga att din micro-version bättre representerar originalet än den oficiella Ideas-modellen.

Dina byggen kommer bidra med en spännande time-line med påminnelser om hur skeptisk och ovilligt inställd jag är till hela CUUSOO-debaklet. ;)

Från starten med TLG's drömmar om nördiga toppstudenter som skapar byggen värdiga skolans "Science Fair", fram till så gott som uteslutande "Intellectual Property Click Bait".

Tack snälla!! Jag själv gör ju det här för att av allt som LEGO släpper så är det just Ideas som får mig att spritta lite extra varje år. Såklart har det utvecklats och nu är det svårt att ha platsen och ekonomin att köpa allting som släpps. Takten är framförallt extremt höjd. Intressant även med vilka designers som fått jobba med Ideas och detta är något jag tidigare inte direkt brytt mig om men nu är det en spännande grej att följa!

Utloggad Anders67

• Ordförande & Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 8 015
« Svar #10 skrivet: 05 augusti 2020 kl. 17:50 »
Så underbart! Vilken inspiration!

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #11 skrivet: 05 augusti 2020 kl. 18:33 »
Ett inspirerande bygge tills jag insåg hur problematiskt det var att få till hjulen i den lilla skalan. Modellen är lite bredare än originalet men det lilla syns inte i renderingen :)

Utloggad Sirre

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 1 295
« Svar #12 skrivet: 06 augusti 2020 kl. 19:30 »
Åh, vad snygga!!!

Nästan så att man blir sugen att bygga dem IRL!  Finns det någon tanke på att dela/sälja parts-listorna?

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #13 skrivet: 06 augusti 2020 kl. 21:14 »
Åh, vad snygga!!!

Nästan så att man blir sugen att bygga dem IRL!  Finns det någon tanke på att dela/sälja parts-listorna?

Tack Sirre! Sälja var ju ingen dum idé :P Tanken är att de ska byggas (som med allt jag bygger digitalt) men i nuläget är penga-underskottet en utmaning. Jag måste dessutom se över modellerna innan jag börjar samla bitar själv eftersom de är snabbt byggda och med en del otestade, möjligen tvivelaktiga sammansättningar. Men generellt så försöker jag undvika att bygga orealistiskt även om Marty's Hover Board inte gick att få snygg om den skulle sitta ihop :)

Är ni sugna på dagens bygge? Vem ska ni ringa? ;)

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #14 skrivet: 06 augusti 2020 kl. 21:33 »
Ni ska såklart ringa Ghostbusters!

Det LEGO-set från Ideas som jag först såg i butik och som jag köpte innan den utgick. Kärlek vid första ögonkastet. Filmen i sig går det faktiskt bra att skippa 2020 men estetiken och allting runtomkring är fortfarande fantastiskt!

Modellen i sig tog längst av alla att göra hittills samt att jag var tvungen att ta mig runt de facto att gummibandet inte går att forma i Stud.io. Idag landade vi på skala 1:2 i runda slängar.

Nu ser vi om jag kan mecha ihop något till imorgon! ;)