Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

71374 Nintendo Entertainment System

Startat av Skafte, 13 juli 2020 kl. 18:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Det föreställer slutet av level 1:2. Det är en underjordisk level. I Legos set är den inbyggd under skalet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nextuz

Citat från: Magnus den store skrivet 14 augusti 2020 kl. 19:44
Det föreställer slutet av level 1:2. Det är en underjordisk level. I Legos set är den inbyggd under skalet.

Den är dock lite fel  ;D

Uppe i taket, från sista hissplattformen till röret som man går in i för att klara banan utan att gena. Där saknas taket där man kan springa till genvägarna. :P

MEN, det är en underbart skön flirt :D

Silence101

Alltså detta setet är ju det bästa som hänt sedan hjulet uppfanns.  :D :D ;D
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

ingels

Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr


andli

Kan någon förklara för mig vad den tryckta tilen som sitter under 4x10 platen på toppen av TV symboliserar?
Ser ut som någon typ av testmönster, och en liten TV...

När jag skulle sno en bild från bricklink tror jag att jag fick förklaringen :)
"Tile 2 x 2 with Groove with Super Mario Scanner Code Television (TV) Pattern"  Något för att trigga den där Super mario figuren som kan scanna saker alltså




För övrigt gillar jag bygget starkt, smart sätt att få gubben att röra sig upp och ner!
Och sådan härlig retrokänsla, borde kanske fixa till konsolen med :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Skafte

Blippa den med Super Mario och sätt honom på rätt ställe så spelar han musiken från spelet. När olika färger vevas fram under honom blir det också spelljud, som att han hoppar på en Goomba etc.

andli

Ahh då blev färgkodnigen också förklarad, inte bara som ref vid bygget alltså!
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Record

Är det så avancerat? Nu blev jag också sugen på att köpa ett!! :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.