Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

City City - Legostad på en basplatta

Startat av Mikael Sol, 21 juni 2020 kl. 12:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

Jag håller på att bygga en city-stad inspirerad av Ninjago City, dvs en stad i flera nivåer på en enda basplatta.

Och självfallet dokumenterar jag processen medelst video.



Förutom en tågstation så kommer det en brandstation, en polisstation och andra goa saker. Tipsa gärna om vad ni skulle vilja se i staden.

Joacim


David i Lekeberg

Gillar idén. Bra början. Ser fram emot fortsättningen.

Mikael Sol

Tack!

Kan ju vara bra om jag kommer ihåg att uppdatera tråden också ...

Här är brandstationen!


Mikael Sol

I del 3 byggs äntligen City Citys polisstation, men en kul lösning för garageporten.


Peter S

Jättekul idé! Snyggt resultat också. Gillar hur du sätter ihop husen med moduler och inte bygger allt i filmen.

janhansson

Jag gillar hela idén med en superkompakt legostad. Ska bli spännande att se fortsättningen.

Mikael Sol

Tack!

Tror den kommer se rätt ball ut sen när den är typ 2 meter hög, men då blir den svår att filma eller ta foton av ....

Mikael Sol

Jag har varit lite dålig på att posta uppdateringarna här! Senaste videon innehåller bygget av cupcake-fabriken! Med tillhörande bostad.


Mikael Sol

Diamanter är ju den skäggiga mannens bästa vän!
Så nu finns det en diamanthandlare i City City!


Mikael Sol

Det pågår en liten kapprustning mellan mina två LEGO-städer. Soltown har investerat i vetenskap och utvecklat en atombomb.

City City måste trappa upp sitt försvar, så de har valt att anställa en ... trollkarl.


Mikael Sol

Nu har jag kommit till punkten då jag börjar oroa mig för att hela bygget kommer att kollapsa under sin egen tyngd....

MEN bygget MÅSTE fortsätta.

Eftersom politik är inne och coolt och ballt och alla kommer så bra överrens med varandra så har jag byggt ett partihus och Clownpartiet.
Kombinerat med en party-butik, så klart.


Mikael Sol

Well well, har haft lite dåligt med tid senaste tiden, men här är en genomgång av hela City City-bygget hittills.



Jag kommer nog döpa om staden ganska snart dock, till något mer spännande.

V.L.flower

I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.