Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Bricklyn Park

Startat av Nybohov Creation Ltd., 25 maj 2020 kl. 19:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

I varje stad behöver invånarna komma ut och lufta sig lite.


[MOC] Bricklyn Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

[MOC] Bricklyn Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

[MOC] Bricklyn Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Krille hade skickat Fia en bit ut i spenaten och det fick han nu sota för:

[MOC] Bricklyn Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Inte ens med mamma Petronellas positiva tankar kunde Gabriella få draken att lyfta:

[MOC] Bricklyn Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Nära skjuter ingen hare, och Tommy kan andas ut:

[MOC] Bricklyn Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Nåja, ramen är kvar i alla fall:

[MOC] Bricklyn Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ColA

Din små storys är fantastiska!
Kul att "Lasse i Parken" fick vara med, där har man ju hängt en del  8)

Grymt!

Clarmo

Snyggt! Gillar alla detaljer, från olika nyanser på gräset till kubbet, crocket och filten. Mycket snyggt

Anders67

Mycket find i denna moc, gillade speciellt gatlycktorna och cyckeln utan hjul!

mechamike

#4
Socialrealism när den är som bäst! Många fina detaljer ur verkligheten du fångat i lego, allt från den obligatoriska fyllehundens lika obligatoriska sorgsna hund till den slaktade cykeln! Bravo!

Edit.. jag saknar dock nått träd eller två. Kanske nån lummig häck utmed stigen..(som konstruktiv feedback när jag låtit bygget sjunka in lite extra)
?

Joacim

Fint bygge med en massa små historier.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: ColA skrivet 25 maj 2020 kl. 19:47
Din små storys är fantastiska!
Kul att "Lasse i Parken" fick vara med, där har man ju hängt en del  8)

Grymt!

Tackar! Jag fick invänta en sändning från Tyresö för att få färdigt bygget. Det funkar ju inte att spela kubb med guldfärgade stålstänger.

Citat från: Clarmo skrivet 25 maj 2020 kl. 19:48
Snyggt! Gillar alla detaljer, från olika nyanser på gräset till kubbet, crocket och filten. Mycket snyggt

Tack! Det är svårt att bygga bort kantigheten i marken, men det blev rätt bra ändå.

Citat från: Anders67 skrivet 25 maj 2020 kl. 19:49
Mycket find i denna moc, gillade speciellt gatlycktorna och cyckeln utan hjul!

Tackar! Gatlyktorna såg jag i någon tv-serie, så jag pausade och tog en bild och lade i inspirationsmappen.

Citat från: mechamike skrivet 25 maj 2020 kl. 21:08
Socialrealism när den är som bäst! Många fina detaljer ur verkligheten du fångat i lego, allt från den obligatoriska fyllehundens lika obligatoriska sorgsna hund till den slaktade cykeln! Bravo!

Edit.. jag saknar dock nått träd eller två. Kanske nån lummig häck utmed stigen..(som konstruktiv feedback när jag låtit bygget sjunka in lite extra)

Tack för glada tillrop! Jag hade en tanke på ett lummigt träd i hörnet där de två soptunnorna står, men jag var rädd att grenarna skulle skymma kubbspelet för mycket. Mer grönt längs gångvägen är en bra idé!

Citat från: Joacim skrivet 26 maj 2020 kl. 05:19
Fint bygge med en massa små historier.

Jag tackar och bockar!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Emma

Kubb, krocket, freesbee! Fint och träffsäkert!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Emma skrivet 26 maj 2020 kl. 11:04
Kubb, krocket, freesbee! Fint och träffsäkert!

Tackar!

Jag kanske inte borde skriva detta, för då får jag gotlandsmaffian efter mig, men jag avskyr kubb. Sommarens värsta "nöje".
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Skafte

Man får tycka vad man vill om kubb, jag har lite tappat intresset. Mest för att "alla" "alltid" spelat med "rätt" regler. Det är aldrig samma...

Men de flesta är överens om att man har fem kubbar på varje lags baslinje när man börjar, så vill du ha spelet lite smalare så kan du ta bort en!  ;)  Och man brukar bara använda totalt sex kastpinnar.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Skafte skrivet 26 maj 2020 kl. 21:39
Man får tycka vad man vill om kubb, jag har lite tappat intresset. Mest för att "alla" "alltid" spelat med "rätt" regler. Det är aldrig samma...

Men de flesta är överens om att man har fem kubbar på varje lags baslinje när man börjar, så vill du ha spelet lite smalare så kan du ta bort en!  ;)  Och man brukar bara använda totalt sex kastpinnar.

Ja, just ja, det är sex kastpinnar totalt. Då har jag ju köpt för många. Typiskt.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

AndersI

Hur mycket detaljer som helst! Är det ok om jag lånar inspiration till min bakgård på gula huset? Har fastnat i lite idébrist där - jag är bättre på att avbilda än att hitta på...

För övrigt är det den stenlagda gången som mina ögon återvänder till om och om igen - när jag försöker göra sådana slutar det alltid med (mer eller mindre) regelbundna mönster - hur bär du dig åt för att få det så varierat?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: AndersI skrivet 27 maj 2020 kl. 12:27
Hur mycket detaljer som helst! Är det ok om jag lånar inspiration till min bakgård på gula huset? Har fastnat i lite idébrist där - jag är bättre på att avbilda än att hitta på...

För övrigt är det den stenlagda gången som mina ögon återvänder till om och om igen - när jag försöker göra sådana slutar det alltid med (mer eller mindre) regelbundna mönster - hur bär du dig åt för att få det så varierat?

Ja, låna på bara!

Jag brukar först lägga ut de runda 2 x 2 så att de är "slumpmässigt" oregelbundna. Det blir ju mest runda 1 x 1 tiles, som jag försöker sprida ut och se till att det inte blir långa, sammanhängande rader. I gluggarna petar jag ner lite andra småbitar. Jag undviker så gott det går att repetera samma mönster.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 26 maj 2020 kl. 08:18

Citat från: mechamike skrivet 25 maj 2020 kl. 21:08
Socialrealism när den är som bäst! Många fina detaljer ur verkligheten du fångat i lego, allt från den obligatoriska fyllehundens lika obligatoriska sorgsna hund till den slaktade cykeln! Bravo!

Edit.. jag saknar dock nått träd eller två. Kanske nån lummig häck utmed stigen..(som konstruktiv feedback när jag låtit bygget sjunka in lite extra)

Tack för glada tillrop! Jag hade en tanke på ett lummigt träd i hörnet där de två soptunnorna står, men jag var rädd att grenarna skulle skymma kubbspelet för mycket. Mer grönt längs gångvägen är en bra idé!


Jag glömde skriva i första inlägget att parken är delbar i tre bitar (1 x 2 Moduverse), dels för att kunna stuvas ned i en flyttkartong (lex Emma), dels för att kunna bygga ut parken. Jag trodde först att en bergsknalle skulle rymmas på nuvarande ytan, men icke. Om det blir en utökning tänker jag mig något i stil med Vasaparkens del mot S:t Eriksplan. Det var väl där de rökte jazztobak i filmen G?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.