Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Freeco Speeder

Startat av BerraBZ, 13 maj 2020 kl. 15:15

Föregående ämne - Nästa ämne

BerraBZ

När jag städade LEGO-rummet, då snubblade jag lite över en gammal Star Wars modell. Den är nog inte så mycket känt heller, då den förekommit endast i en episode av Clone Wars (så vitt jag har hört).
Men när jag swooshade lite runt med den, så tänkte jag att den har en ganska bra form, även om den görs lite större. Då satt jag mig två, tre kvällar och byggde en lite större version av det.
Det här är resultatet.

mechamike

Jag köpte den lilla på rea, men den blev nog bara ett partspack (eller om det var för minifigsen) och byggdes nog inte ihopens om jag inte minns fel. Den kändes lite för obskyr och jag hade inte direkt någon realtion till det skeppet. Tycker dock att du lyckats skala upp modellen fint och gjort den lite mer intressant. Kul med en liten mer udda UCS..
?

BerraBZ

Citat från: mechamike skrivet 14 maj 2020 kl. 15:07
Jag köpte den lilla på rea, men den blev nog bara ett partspack (eller om det var för minifigsen) och byggdes nog inte ihopens om jag inte minns fel. Den kändes lite för obskyr och jag hade inte direkt någon realtion till det skeppet. Tycker dock att du lyckats skala upp modellen fint och gjort den lite mer intressant. Kul med en liten mer udda UCS..

Tack. Jo, Legos original gör verkligen inte mycket väsen av sig. Modellen sitter också för det mesta "gömd" någon annanstans bland och bakom andra på hyllan. Det var därför man inte har den i handen så ofta. Plus även min var köpt andrahands med mycket repor osv. Ingen skönhet.

Teabox

Snyggt :)

Setet är för de som undrar. Ett av flera Clone Wars set som bygger på något som bara vad med i ett avsnitt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.