Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Expedition Cure

Startat av BlueBuilder, 12 maj 2020 kl. 21:02

Föregående ämne - Nästa ämne

BlueBuilder

Three scientists named Jean, Koto and Drake have hired the spaceship IEV: Sunshine to go to planets far, far away for an expedition. The expedition's main goal is to find plants that could be used as a cure against the virus that now are threatening several civilizations on different solar systems. We all hope they are successful in their exploration of this blue and green planet!

Ni kanske anar vilka färger jag gillar mest genom detta bygge! Till det här har jag samlat bitar till länge. Det är sprutor, verktyg, fiskar, kameror, ninjagohjälmar och massa mer. Dessutom två duplobitar :)

Det är ett bygge som sagt är tänkt till mitt rymdskepp, naturen finns även i samma färgschema under rymdskeppet. Samtidigt byggde jag det också till tävlingen med att få det utställt i Lego House som pris. Vi får se vad de säger om det!

perlin

Väldigt snyggt! Gillar det nästan drömlika uttrycket och färgspelet. Skulle gärna se lite fler närbilder. Håller tummarna att det går bra för dig i tävlingen.

BlueBuilder

Citat från: perlin skrivet 12 maj 2020 kl. 22:13
Väldigt snyggt! Gillar det nästan drömlika uttrycket och färgspelet. Skulle gärna se lite fler närbilder. Håller tummarna att det går bra för dig i tävlingen.

Tack! :) Bilderna är mindre här, fler detaljer syns på Flickr: www.flickr.com/photos/bluebuilder/albums/72157714263170047

eon

Snyggt!
Det är så spännande klossat att det inte ser ut som att det är gjort av klossar.
Det kittlar fantasin och är samtidigt lite svårtolkat för ögat. Fin natur.

BlueBuilder

Citat från: eon skrivet 14 maj 2020 kl. 19:10
Snyggt!
Det är så spännande klossat att det inte ser ut som att det är gjort av klossar.
Det kittlar fantasin och är samtidigt lite svårtolkat för ögat. Fin natur.

Tack! Ja håller med om att det verkligen balanserar på gränsen av för mycket och att bli förmycket. Men tycker det är tjusningen samtidigt.

mortil

coolt.  gillar färgstarkt :D
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

BlueBuilder

Citat från: mortil skrivet 14 maj 2020 kl. 22:07
coolt.  gillar färgstarkt :D

Tackar!  :D Det gillar jag också!!

Joacim

Wow! Vilket bygge. Grymt snyggt!

CopMike

Fint klossat! Jag får Avatarkänsla och gillar att du använt så mycket små specialbitar så smart :D!

BlueBuilder

Citat från: Joacim skrivet 15 maj 2020 kl. 05:37
Wow! Vilket bygge. Grymt snyggt!

Tackar!! Ser fram emot att få ställa ut det med rymdskeppet!

BlueBuilder

Citat från: CopMike skrivet 15 maj 2020 kl. 06:51
Fint klossat! Jag får Avatarkänsla och gillar att du använt så mycket små specialbitar så smart :D!

Tackar! Ja, massa kul specialbitar!!  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.