Författare Ämne: [MOC] Bugger & Grassly  (läst 578 gånger)

Utloggad o0ger

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 5 770
[MOC] Bugger & Grassly
« skrivet: 03 maj 2020 kl. 21:09 »
Möt Bugger & Grassly. Resultatet av oförsiktig genmanupilation och accelererad evolution.

De här figurerna är byggda till en tävling där temat är att man ska bygga två karaktärer som kompletterar varandra. När jag pratade med Myko om det kläckte han idén med att den ena andas syre och den andre koldioxid. Det fick min fantasi att skena. Blommor har ju också en massa färger och signaler som de skickar ut till insekter som vi människor inte ens kan uppfatta.

"Bugger" är en insekt i mänsklig storlek framavlad i nollgravitation för att utföra arbete åt människorna. Just den här individen var dock särskilt smart och lärde sig fort att efterapa människans beteende. Skalet är förstärkt för att klara av att bära upp insektens vikt, vilket dock hade den lilla bieffekten att den är praktiskt taget oförstörbar. Oops!

"Grassly" är en slags orkidé där man har experimenterat med att försöka höja dess intelligens. Det gick lite för bra. Dessutom kan Grassly styra elektronik med sina rötter, något som man kanske inte hade räknat med. Grassly har helt enkelt ryckt loss hela sin inhägnad och tagit kontroll över robotarmar och övrig apparatur. Denna figur är inspirerad av denna bild av Konstantin Maystrenko. Den har jag funderat över att bygga i många år, men det var först nu som jag kände att jag kunde få till det.

Bilder från bygg-processen: https://o0ger.blogspot.com/2020/05/bugger-grassly-build-log.html
« Senast ändrad: 04 maj 2020 kl. 16:42 av o0ger »
Mina MOCs finns även på flickr - Min karaktär i Bortom Sol är: Jetsune "Sun" Dorje

Utloggad Anders67

• Ordförande & Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 7 728
SV: [MOC] Bugger & Grassly
« Svar #1 skrivet: 03 maj 2020 kl. 21:12 »
Snyggt, tror jag gillar den blå figuren bäst! Snygg pose!

Utloggad nic89

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 162
« Svar #2 skrivet: 03 maj 2020 kl. 21:23 »
Fina o kul story :).
Följ mig gärna på instagram lägger upp olika set med mera. Nu håller jag på o bygga ice planet landskap på sikt kanske ställa ut.
https://www.instagram.com/p/B4mQ3TWpFNy/?igshid=18l0as06l4r26

Utloggad Joacim

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Joacim Larsius
  • Antal inlägg: 1 162
« Svar #3 skrivet: 04 maj 2020 kl. 08:18 »
Snyggt och rolig story!

Utloggad o0ger

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #4 skrivet: 04 maj 2020 kl. 08:43 »
Snyggt, tror jag gillar den blå figuren bäst! Snygg pose!

Fina o kul story :).

Snyggt och rolig story!

Tack!  :)
Mina MOCs finns även på flickr - Min karaktär i Bortom Sol är: Jetsune "Sun" Dorje

Utloggad o0ger

• Betalande medlem 2020
  • *
« Svar #5 skrivet: 04 maj 2020 kl. 16:41 »

Utloggad Bokeslundsparken

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 158
« Svar #6 skrivet: 04 maj 2020 kl. 20:21 »
Häftiga! Speciellt den blå ser riktigt kaxig ut!